خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه پیام نور کاشان در گفتگو با ایلنا:

اختلاف سلایقه‌ها نباید موجب از دست رفتن وحدت در جامعه شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۵۵۵

اساتید دانشگاه‌ها درمقطع کنونی، وظیفه دارند هرچه بیشتر دانشجویان را با روش و رفتار پیامبرمکرم اسلام(ص) و اهل بیت(ع) درکلیه شئونات زندگی آشنا کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور کاشان گفت: اساتید دانشگاه‌ها در مقطع کنونی وظیفه دارند هرچه بیشتر دانشجویان را با روش و رفتار پیامبرمکرم اسلام(ص) و اهل بیت(ع) درکلیه شئونات زندگی آشنا کنند.

«دکترعباسعلی فراهتی»، رئیس دانشگاه پیام نور کاشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان، با محکوم کردن توهین به مقدسات اسلام و پیامبر اکرم(ص) گفت: مردم کشورمان امسال با شکوه‌تر از سال قبل با حضور در یوم الله ۲۲ بهمن، انزجار خود را از استکبار و اهانت کنندگان به پیامبر اکرم(ص) نشان خواهند داد.

وی با بیان اینکه نباید اختلاف سلیقه‌ها موجب از دست رفتن وحدت در جامعه شود، یادآوری کرد: برای پیشرفت کلان کشور باید مسئولین با همفکری، همدلی و وحدت کار‌ها را به پیش ببرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان، سبک زندگی در کشور ایران را به خاطر نفوذ تبلیغاتی فرهنگی رسانه‌های غربی در کشور، شایسته جمهوری اسلامی ندانست و گفت: متاسفانه تبلیغات رسانه‌های غربی، وارد فرهنگ آداب و رسوم و اعتقادات دینی اصیل کشورمان شده‌اند.

وی با تاکید براینکه همگان باید از میراثگرانب‌های اسلام ناب محمدی و علوی کشورمان در مقابل هجمه‌های سنگین تبلیغاتی دشمنان محافظت کنیم، تصریح کرد: اساتید دانشگاه‌ها د رمقطع کنونی وظیفه دارند، هرچه بیشتر دانشجویان را با روش و رفتار پیامبرمکرم اسلام(ص) و اهل بیت(ع) درکلیه شئونات زندگی آشنا کنند.

وی زندگی در کشورهای غرب را یک نوع زندگی به ظاهر اسلامی دانست و گفت: متاسفانه آمارهای تکان دهنده قتل و جنایت در کشورهای اروپایی نشان دهنده این است که اخلاق اسلامی در این کشور‌ها حاکم نیست.

فراهتی تصریح کرد: به جهت نفوذ فرهنگ فاسد غرب ضرورت دارد در تمام لحظات نسل جوان کشورمان را با سیره، زندگی و اعتقاد ایمانی رسول گرامی اسلام(ص) به خدا آشنا کنیم.

وی تاثیر بسیار زیاد سیره پیامیر اکرم(ص) درحوزه روان‌شناسی را یاد آورشد و گفت: سیره پیامبراکرم(ص) می‌تواند در حوزه روان‌شناسی دانشگاه‌ها به جای فرهنگ غرب مورد مطالعه و استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور کاشان به رسالت سنگین دانشگاه‌ها و مجامع فرهنگی شهرستان درالمومنین کاشان در تبیین سیره و بزرگداشت ایام ولادت پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و گفت: اگر مجامع فرهنگی و هیئت‌های مذهبی کاشان همانطور که در عزاداری‌های ایام محرم و صفر بهترین عزاداری‌ها را برای امام حسین(ع) برگزارمی کنند، برای بزرگداشت ولادت و تبیین سیره پیامبر اکرم نیز گسترده‌تر و بیشتر برنامه ریزی داشته باشند بهترخواهیم توانست از فضایل آن حضرت بهره برداری کنیم.

وی با تاکید براینکه باید با برگزاری مراسم‌های باشکوه در ایام ولادت پیامبراکرم(ص) و هفته وحدت، همانند همایشی که در اربعین حسینی در کربلا و نجف به نمایش گذارده شد، برنامه ریزی کنیم، اظهارداشت: آنچه که امروز داریم حاصل تلاش و زحمات پیامیر اکرم(ص) و دیگر امامان معصوم(ع) است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز