خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق اصناف ایران در گفتگو با ایلنا:

نرخ دستمزد کنونی واقعی نیست / حضور هفت میلیون کارگر در واحد های صنفی

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۴۷۲

دستمزد کنونی واقعی نیست و قانون باید رعایت شود اینکه چقدر افزایش دستمزد برای سال آینده خواهیم داشت باید گفت یقینا دستمزد‌ها زیاد نخواهد بود تا زندگی یک خانوار را تامین کند.

رییس اتاق اصناف ایران گفت: تعیین دستمزد‌ها با حداقل معیشت یک زندگی ۴ نفره باشد.

علی فاضلی، رییس اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص واحد‌های صنفی فعال در کشور، گفت: واحدهای صنفی دو دسته‌اند واحد‌های دارای پروانه صنفی و واحدهای فاقد پروانه صنفی، در حال حاضر نیز ۲میلیون و ۱۷۳ هزار واحد با پروانه و ۸۵۰ هزار واحد بدون پروانه در کشور وجود دارد و در مجموع حدود ۳ میلیون واحد فعال در کشور وجود دارد که اگر در هر واحد ۲.۲ نفر مشغول باشند۷ میلیون کارگر مشغول به کارند.

وی در پاسخ به این پرسش که حداقل دستمزد‌ها برای سال آینده چه میزان خواهد بود، افزود: دستمزد کنونی واقعی نیست و قانون باید رعایت شود اینکه چقدر افزایش دستمزد برای سال آینده خواهیم داشت باید گفت یقینا دستمزد‌ها زیاد نخواهد بود تا زندگی یک خانوار را تامین کند.

فاضلی خاطر نشان کرد: مسلما واحدهای صنفی حداقل دستمزد‌ها را باید بپردازند که می‌پردازند بحثاستخدام آن‌ها هم رسمی است زیرا در لیست بیمه بدون استثناء اسامی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه بازرسین ما هم موضوع بیمه را چک می‌کنند تصریح کرد: بازرسین حداقل در سال ۲ بار آن‌ها را رصد می‌کنند و گزارش‌ها را به اتاق اصناف اعلام می‌کنند.

فاضلی گفت: در شورای عالی کار باید بحثتورم در کشور و حداقل معیشت یک زندگی را در نظر بگیرند و دستمزدی اندیشیده شود تا حداقل هزینه یک خانواده ۳ یا ۴ نفره را تامین کند.

رییس اتاق اصناف ایران در خصوص تعداد کارگران مشغول در مجموعه اصناف افزود: ۷ میلیون نفر در این مجموعه فعالیت دارند که بزرگ‌ترین مجموعه فعال در کشور محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز