خبرگزاری کار ایران

تاکید بر توجه به فدراسیون‌‌دانشگاهی؛

پورکیانی: ۵۰ درصد مدال‌آوران اینچئون دانشجو بودند / مقدمات تشکیل کمیته پیشکسوتان انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۴۲۲

بیش از ۵۰ درصد مدال‌آوران بازی‌های آسیایی گذشته دانشجو بودند، پس سهم فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی از ورزش باید مشخص شود.

سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با بیان اینکه مقدمات تشکیل کمیته پیشکسوتان انجام شده، اظهار کرد نیمی از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی دانشجو بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، صبح امروز در سالن رازی سازمان امور دانشجویان با حضور محمد پورکیانی سرپرست این فدراسیون برگزار شد. محمد پورکیانی در ابتدای این نشست با اشاره به فراز‌هایی از بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فرمودند که ورزش دانشگاهی مبداء همه تحولات است. همچنین مقام معظم رهبری هم سه امر تحصیل، تهذیب و ورزش را سرلوحه کار دانشجویان می‌دانند.

وی ادامه داد: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و از آنجا که این دولت روی نشاط در جوانان و دانشجویان که سرمایه‌های اصلی کشورند تاکید داشت، بحثحضور در المپیادهای دانشجویی هم سرلوحه کار قرار گرفت. البته در دوره‌های قبلی حضور در المپیادهای دانشجویی لغو شده بود اما در دولت جدید به این موضوع توجه شد.

پورکیانی درباره بودجه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشجویی توضیح داد: براساس نوسانات مالی که طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۹۲ در سازمان امور دانشجویی پدید آمد، بیشترین کاهش در بخش بودجه را در اداره کل تربیت بدنی شاهد بودیم. این کاهش در سال‌های بعد هم تاثیرگذار بود.

سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی افزود: از سال ۱۳۹۳ و پس از اعلام بودجه ما، ۵۹ درصد به بودجه جاری و ۴۱ درصد به بخش تجهیزات اختصاص یافت. البته اگر منابع مالی تامین نشود، ما عملاً با چالش‌های جدی روبرو می‌شویم. به این ترتیب نمی‌توانیم به اهدافمان برسیم و هرسال از برنامه عقب می‌افتیم.

وی با تاکید بر تاثیرگذاری مشکلات مالی بر روند رو به رشد برنامه‌های فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، اضافه کرد: به همین دلایل، از سازمان برنامه و بودجه خواستیم توجه جدی به بخش دانشگاه‌ها داشته باشد.

تشکیل کمیته پیشکسوتان

پورکیانی در ادامه این نشست به بحثتشکیل کمیته پیشکسوتان ورزش دانشگاهی پرداخت و گفت: هدف از تشکیل چنین کمیته‌ای این است که از تجربیات پیشکسوتان بهره ببریم و هم از آنان تکریم کنیم. می‌توانم بگویم که مقدمات این کار هم تا حدودی انجام شده است.

عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی اضافه کرد: مسئله دیگری که با آن روبرییم، بکار بردن لفظ تیم ملی دانشجویی از سوی دیگر سازمان‌هاست، در صورتی‌که این تیم‌ها ربطی به ما ندارند و این کار کاملاً غیرقانونی است.

پورکیانی با اشاره به درخشش دانشجویان ایرانی در بازی‌های آسیایی اینچئون، اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد مدال‌آوران بازی‌های آسیایی گذشته دانشجو بودند، پس سهم فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی از ورزش باید مشخص شود. این فدراسیون جدا از کسب افتخارات، نقش موثری در تشکیل تیم‌های ملی هم دارد.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی تنها یک فدراسیون نیست، چراکه با همه فدراسیون‌ها در ارتباط است. به همین دلیل، انتظار ما از وزارت ورزش و جوانان این است که به ما هم مانند دیگر فدراسیون‌ها توجه کند.

وی درباره بحثشرکت ایران در یونیورسیاد، توضیح داد: یونیورسیاد امسال در ۱۴ بخش اجباری و ۲۸ بخش اختیاری برگزار می‌شود و ما هم در رشته‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال در این رویداد شرکت می‌کنیم. این را هم باید اضافه کنم که در فوتبال و والیبال، پس از ۸ سال جواز حضور در یونیورسیاد را به دست آوردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز