خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

حریم خصوصی شهروندان باید حفظ شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۳۷۱

در عرصه فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی تنها مرجع سیاست گذاری و برنامه ریزی‌های کلان است و آنچه در این شورا به تصویب برسد، برای همگان لازم الاجرا است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برخی هنوز ویژگی‌های فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی را نمی‌دانند و مضرات آن نیز برایشان روشن نشده است، این ناآگاهی سبب شده که مردم حتی عکس‌های خصوصی و اطلاعات شخصی خود را در این شبکه‌ها قرار می‌دهند که این اقدام می‌تواند در جایی که میزبانی می‌شود، مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظی در حاشیه راه اندازی پروژه «اوج» در خصوص توافق روسای قوای مجریه و قضاییه مبنی بر جلوگیری از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، افزود: از اینکه محتویات مذاکرات رییسان دو قوه چه بوده، اطلاعی ندارم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: معتقدیم حریم خصوصی شهروندان باید حفظ شود و به دنبال این هستیم که دانشگاه‌ها و بخش خصوصی در داخل کشور شبکه‌ها را افزایش دهند و ما نیز آمادگی داریم امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهیم.

واعظی خاطرنشان کرد: طی اطلاعاتی که بدست آمده یکی از شبکه‌های اجتماعی ایرانی که مشغول فعالیت شده است با اقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است.

وی در خصوص اینکه تصمیم گیر نهایی و سیاستگذار در زمینه فیلترینگ چه مرجعی است، گفت: در عرصه فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی تنها مرجع سیاست گذاری و برنامه ریزی‌های کلان است و آنچه در این شورا به تصویب برسد، برای همگان لازم الاجرا است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص راه اندازی پروژه «اوج» نیز گفت: این پروژه در زمینه ترانزیت ارتباطات عراق از طریق ایران است که پهنای باند آن ۲۰۰ گیگابایت می‌باشد.

واعظی افزود: وزارت ارتباطات با توجه به فعالیت‌های خود بنا دارد بین کشورهای مختلف در زمینه پهنای باند یا انتقال صوت از مسیر ایران بهره‌مند شود و سرمایه گذاری نماید.

وی ادامه داد: این مسیر ترانزیتی۱۳۰۰ کیلومتر طول دارد و ۱۵۰۰ کیلومتر مسیر پشتیبان آن می‌باشد.

وزیر ارتباطات در خصوص پیامک‌های تبلیغاتی اظهار داشت: طی چند ماه گذشته جلسات متعددی در این زمینه صورت گرفت که در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی آیین نامه‌ای مبنی بر اینکه تعرفه‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده ساماندهی شود، مقرر گردید کمیته‌ای متشکل از ۹ دستگاه مختلف و با مسوولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع را پیگیری نماید.

واعظی تاکید کرد: با این ساماندهی محتوی و تبلیغات و پیامک‌هایی که مردم علاقمند نیستند ساماندهی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز