خبرگزاری کار ایران

برای ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛

وزرای امور خارجه ایران و پرتغال رایزنی کردند

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۳۰۸

ظریف رویکرد کنونی کشورهای اروپائی درباره مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱ + ۵ مبنی بر مخالفت با اعمال فشار و تحریم جدید علیه ایران و فرصت دادن به دیپلماسی را مثبت ارزیابی کرد.

رویی ماشه ته وزیر امور خارجه پرتغال که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا٬ وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از حرکت روبه جلو پرتغال برای توسعه مناسبات با کشورمان استقبال و تصریح کرد: همکاری‌های دو کشور می‌تواند در عرصه‌های مختلف گسترش یابد.

ظریف افزود: دو کشور ظرفیت‌های مناسبی برای افزایش همکاری‌های اقتصادی دارند و بخش‌های خصوصی دو کشور موتور این همکاری‌ها محسوب می‌شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان بر ارتقاء همکاری‌های دو کشور در صنعت توریسم و روابط تنگاتنگ اتاق‌های بازرگانی دو کشور تاکید کرد.

ظریف رویکرد کنونی کشورهای اروپائی درباره مذاکرات هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران وگروه ۱ + ۵ مبنی بر مخالفت با اعمال فشار و تحریم جدید علیه ایران و فرصت دادن به دیپلماسی را مثبت ارزیابی، اما تصریح کرد: اتحادیه اروپا می تواند نقش فعال‌تری را در مذاکرات هسته‌ای ایفا کند.

وزیر امور خارجه پرتغال نیز ایران را یکی از مهمترین بازیگران در منطقه خاورمیانه خواند که می تواند به تثبیت اوضاع و حفظ ثبات و ارامش در منطقه کمک نماید.

رویی ماشه ته همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱ + ۵ هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.

وی بر حق جمهوری اسلامی ایران در داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز