خبرگزاری کار ایران

فرماندار محمودآباد:

دهیاران باید با در نظر گرفتن ظرفیت های روستای خود برنامه ریزی کنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۳۰۰

اگر دهیاران بتوانند ظرفیتهای بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند ما شاهد توسعه روستا و اشتغال و کاهش مهاجرت از روستا به شهر خواهیم بود.

نشست دهیاران بخش مرکزی شهرستان محمودآباد با حضور سیف الله فرزانه فرماندار شهرستان محمودآباد و فتاحی بخشدار مرکزی و حق پناه رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان محمودآباد و دهیاران بخش مرکزی در محل سالن اجتماعات ساختمان شماره دو فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش ایلنا، سیف الله فرزانه فرماندار شهرستان محمودآباد، در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ششم بهمن و حماسه مردم آمل گفت: این انقلاب حاصل مجاهدت و ایثار برادران و همسنگران ماست و باید از حرمت خون شهدا و ارزشهای این انقلاب پاسداری کرد.

فرماندار محمودآباد با اشاره به حجم انبوه ساخت و سازهای صورت گرفته شده در روستاها و مهاجرات روستائیان به شهرها و بی توجهی به صنعت کشاورزی گفت: متاسفانه بسیاری از دهیاران تنها بدنبال صدور پروانه برای تبدیل اراضی و ساخت و ساز هستند و از دیگر وظایف خود مانند حمایت از صنایع دستی و توسعه کشاورزی و کمک به رفع مشکلات کشاورزی و دامداران بمنظور بازگشت سرمایه به کشاورزان قافل مانده اند.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد با اشاره به ظرفیت های بالقوه در روستاهای محمودآباد گفت: اگر دهیاران بتوانند ظرفیتهای بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند ما شاهد توسعه روستا و اشتغال و کاهش مهاجرت از روستا به شهر خواهیم بود.

فرزانه، گفت: همواره در کلیه جلسات با اشاره به اهمیت حفظ مزارع کشاورزی به عنوان هویت مردم این خطه با انتقاد از عملکرد دهیاران و عدم نظارت و برخورد از سوی دستگاههای متولی گفت: متاسفانه در باور دهیاران و اهالی روستاها ساخت و ساز و تبدیل اراضی کشاورزی به شهرک های تفریحی و توریستی پیشرفت محسوب میگردد که متاسفانه با توجه به عدم فراهم بودن زیر ساخت در روستاها کاهش افت فشار آب و برق و گاز و غیره را شاهد هستیم.

فرماندار محمودآباد با اشاره به اهمیت اجرای صحیح طرح هادی در روستاها گفت: طرح هادی روستاها نقشه راه برای حرکت رو به جلو می باشد و باتوجه به فرارسیدن زمان اصلاح و بازنگری نقشه های طرح هادی روستاها باید نقشه ها با در نظر گرفتن شاخص جمعیت و اصلاح نقصان نقشه قبلی بازنگری، اصلاح و برطرف گردد که موجب کاهش هرچه بیشتر تخلفات را شاهد باشیم.

فرزانه، خاطرنشان کرد: دهیاران باید با در نظر گرفتن ظرفیت های روستای خود برنامه ریزی کنند و از قیاس نابجا با روستاهای دیگر پرهیز کنند و خدمات روستایی را به جمعیت ثابت اختصاص دهند و سعی در بازگشت سرمایه داشته باشند.

فرماندار محمودآباد در خاتمه خواستار پرهیز دهیاران از هرگونه سیاسی کاری و ورود به فضاها و گرایشات سیاسی شد و گفت: دهیاران باید به کار اصلی خود در روستاکه همان خدمت به مردم و کاهش مشکلات و دغدغه های اهالی روستا می باشد بپردازند تا نمره قبولی را در قیاس مردم کسب نمایند.

در بخش پایانی این نشست تعدادی از دهیاران به ارائه گزارش عملکرد خود و تشریح مشکلات و کمبودهای موجود در روستای محل فعالیت خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز