خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ورزش و جوانان در همایش زنان در مسیر توسعه:

سالانه ۴۵ هزار زن مطلقه به جامعه اضافه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۲۷۳

تعداد قابل توجهی از دختران بیش از ازدواج با جنس مخالف ارتباط داشته است که این ارتباط در ۴۰ درصد آنها پیش از ۱۴ سالگی رخ داده است / دانشمندان باید برای پیشگیری از فروپاشی اخلاقی و مسایل خانواده تلاش کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش وجوانان گفت: سالانه ۴۵ هزار زن مطلقه وارد جامعه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود گلزاری در همایش زنان در مسیر توسعه اجتماعی گفت: در حال حاضر ۱۱ میلیون دختر جوان در کشور حضور دارد که این دختران علاوه بر آنکه در دوران طلایی سن خود هستند مشکلات و مسایل زیادی را نیز در برابر دارند.
وی افزود: سالانه ۸۰۰ هزار واقعه ازدواج در کشور ثبت می شود که ۲۰ درصد از این ازدواج به طلاق منجر می‌شود. درسالانه ۴۵ هزار زن مطلقه وارد جمعیت می‌شوند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به یکی از تحقیقات مهم صورت گرفته در حوزه زنان گفت: این تحقیق که در واقع فراتحلیل ۱۸۰ پژوهش مهم در حوزه روانشناسی زنان بود نشان داد که هیچ کدام از نتایج بدست آمده در تحقیقات موثق که نشان دهنده وجود تفاوت‌هایی میان زنان و مردان همچون قویتر بودن زنان در هنر و قوی‌تر بودن مردان در ریاضی، درست نیست و در این تحقیق مشخص شد که مهمترین تفاوت میان زنان و مردان در مورد مسایل ارتباطی، نگرش و رفتار جنسی است.

وی با بیان اینکه سن ارتباط با جنس مخالف در میان دختران در کشور ما به اوایل نوجوانی رسیده است، گفت: تعداد قابل توجهی از دختران ما پیش از ازدواج با جنس مخالف رابطه دارند که در برخی موارد این رابطه به سطح جنسی نیز می‌رسد. وضعیت به وجود آمده در حوزه اخلاق جنسی در کشور خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد و همه را نگران می‌کند بنابراین دانشمندان باید برای پیشگیری از فروپاشی اخلاقی و مسایل خانواده تلاش کنند.

گلزاری گفت: زنان بیش از مردان از آموزش تاثیر می‌گیرند و تغییر پذیری در زنان درحوزه مسایل جنسی و نگرش و رفتارهای جنسی بسیار انعطاف پذیرترند بنابراین با تاکید بر آموزش به دختران جوان می‌توان به درستی رفتار وسبک زندگی خانواده را اصلاح کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان ابراز کرد: براساس یک پژوهش که در کشور صورت گرفته تعداد قابل توجهی از دختران بیش از ازدواج با جنس مخالف ارتباط داشته است که این ارتباط در ۴۰ درصد آنها پیش از ۱۴ سالگی رخ داده است آموزش و پرورش باید در مورد این موضوع برنامه‌هایی را داشته باشد هرچند که این نهاد عنوان می‌کند که به دلیل مسایل بودجه‌ای زمین‌گیر شده است.

وی با بیان اینکه صداوسیما پیام‌های متضاد و مختلفی را در بین جوانان مطرح می‌کند، گفت: جامعه ما به آموزش نیاز دارد اما این آموزش نباید پراکنده باشد و یا توسط افراد ناآگاه صورت بگیرد. بنابراین تقاضا می‌کنم که دستگاه‌های متولی فرهنگی همچون معاونت امور زنان و خانواده، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ورزش و… بایک بلوغ فکری در زمینه انجام امور آموزشی اقدام کند و به فکر آن نباشد که عدد های بزرگ ارایه دهند ویا کارها رابه نام خودشان تمام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز