خبرگزاری کار ایران

نوشین طافی خبر داد:

آلبوم «تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۲۳۱

این اثر مجموعه‌ای از تصانیف پیمان خازنی است که مبتنی بر موسیقی ردیف دستگاهی و نگاهی ارکسترال شکل گرفته است.

نوشین طافی از انتشار آلبوم «تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم» به همراهی محسن کرامتی و آهنگسازی پیمان خازنی خبر داد.

این خواننده موسیقی ایرانی، ضمن اعلام خبر صدور مجوز این اثر از سوی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که چندی پیش صادر شد، گفت: این اثر مجموعه‌ای از تصانیف پیمان خازنی است که مبتنی بر موسیقی ردیف دستگاهی و نگاهی ارکسترال شکل گرفته است.

طافی در ادامه افزود: تولید «تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم» از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و بعد از همزیستی من با ادبیات معاصر به انتخاب اشعاری از بزرگان ادبیات معاصر از جمله مهدی اخوان ثالثو هوشنگ ابتهاج و همچنین مرتضی کیوان هاشمی و حسام‌الدین هروی منجر شد که پیمان خازنی با آن سلیقه متفاوتش دست به آهنگسازی زد.

وی در خصوص طولانی شدن روند تولید این آلبوم گفت: وسواس‌های من و دقت نظر آقای خازنی درلحظه لحظه این اثر و رویکرد کیفی به تولید موجب شد زمان تولید طولانی شود. اما این این وسواس به خاطر تعهدی بود که ما به مردم داشتیم و داریم و خواهیم داشت. من فکر می‌کنم صاحبان واقعی هنر، مردم هستند. آنها هستند که با استقبال از یک اثر آن را به گنجینه تاریخ آن هنر می‌سپارند.

نوشین طافی در پایان از همکاری محسن کرامتی گفت: استاد محسن کرامتی برای من نه فقط یک استاد آموزش آواز که یک معلم معنوی است. من در محضر ایشان علاوه بر هنر آواز ایرانی، عشق و معرفت هم آموختم. به همین دلیل از ایشان درخواست کردم مثل همیشه کنارم باشد. ایشان هم در کمال استادی و تواضع پذیرفتند و در تمام آلبوم در کنار من بودند.

«تو را ای کهن بوم بر دوست دارم» شامل قطعه‌ای با همین عنوان، سرای بی کسی، پیش رخ تو، سودای تو ای عشق شب یلداست.

نوشین که دانش آموخته رشته موسیقی است، آواز را نزد محسن کرامتی، پری ملکی، معصومه مهر علی و پریسا واعظی فرا گرفته است و علاوه بر حضور در آلبوم عطارنامه، در جشنواره آسیا پاسیفیک ۲۰۱۲ و دانشگاه‌های تایپه نیز به معرفی موسیقی ایرانی پرداخته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز