خبرگزاری کار ایران

مجوز انتشار ۵۸ نشریه و پایگاه اطلاع رسانی صادر شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۲۰۹

حدود ۶۴۰۰ نشریه قابل انتشار در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۴۲۰ پایگاه اطلاع‌رسانی، ۴۰۰۰ نشریه سراسری ۳۰۰ نشریه منطقه‌ای، ۱۴۰۰ نشریه استانی و ۲۰۰ نشریه به صورت محلی منتشر می‌شود.

هیأت نظارت بر مطبوعات، مجوز انتشار ۳۵ نشریه و ۲۳ پایگاه اطلاع رسانی را صادر کرد.

به گزارش ایلنا و براساس گزارش دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات، در جلسه مورخ ۶/۱۱ / ۹۳ این هیأت، شماری از تقاضاهای صدور مجوز نشریات مورد بررسی قرار گرفت که طی آن ۳۵ نشریه و ۲۳ پایگاه اطلاع رسانی به شرح جدول ذیل مجوز انتشار دریافت کردند. در ادامه این جلسه تقاضای تغییر وضعیت، تغییر صاحب امتیازی و تغییر مدیر مسوولی ۴۹ نشریه مورد رسیدگی قرار گرفت.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در گفتگویی با رادیو نیز؛ ضمن بیان اینکه فرآیند صدور پروانه انتشار نشریات اعم از مکتوب و الکترونیک بر عهده هیات نظارت بر مطبوعات است؛ گفت: حدود ۶۴۰۰ نشریه قابل انتشار در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۴۲۰ پایگاه اطلاع‌رسانی، ۴۰۰۰ نشریه سراسری ۳۰۰ نشریه منطقه‌ای، ۱۴۰۰ نشریه استانی و ۲۰۰ نشریه به صورت محلی منتشر می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ حسین انتظامی در ادامه از روند تغییر الگوی مصرف رسانه‌ای در سراسر دنیا خبر داد و با بیان اینکه نقش رسانه‌های سراسری به نسبت دیگر رسانه‌ها هر روز کمرنگ‌تر از گذشته می‌شود اظهار داشت: رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های تخصصی و اختصاصی، رسانه‌های بین‌المللی و رسانه‌های محلی روز به روز جایگاه بهتری پیدا می‌کنند و از این حیثبا فرصت مواجه هستند اما در مقابل تاثیر رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب سراسری هر روز محدود‌تر می‌شود.

وی از مضیقه‌های فراوان اقتصادی حاکم بر فعالیت‌های رسانه‌ای و میزان محدود یارانه‌ای که وزارت ارشاد برای پرداخت به آن‌ها در اختیار دارد سخن گفت و افزود: رقمی که وزارت ارشاد برای پرداخت به رسانه‌ها دارد به هیچ وجه تکافوی نیاز آن‌ها را نمی‌کند.

انتظامی؛ کاهش اقبال عمومی به خربد نشریات را یکی دیگر از مسائل و مشکلات فعالیت مطبوعاتی دانست و در ادامه به تشریح برنامه‌های معاونت مطبوعاتی برای جبران هزینه رسانه‌ها پرداخت.

وی با تاکید بر ایجاد عدالت رسانه‌ای در پرداخت یارانه‌ها به تفاوت بین رسانه‌های دولتی و رسانه‌هایی که به بخش خصوصی تعلق دارند اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۳، یارانه پرداختی به رسانه‌های بخش دولتی و عمومی که تا کنون بیش از یک سوم یارانه را به خود اختصاص می‌داده‌اند قطع شد.

معاون مطبوعاتی ادامه داد: با اینکه این امر موجب گله‌مندی برخی همکاران رسانه‌ای هم شد اما از آن جهت که در جهت تحقق عدالت رسانه‌ای است اقدام مطلوبی محسوب می‌شود.

انتظامی پرداخت یارانه به مقصد را یکی دیگر از راه‌های حمایت از رسانه‌ها و بازگشت مطبوعات به سبد خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: در طرح اشتراک نیم‌بها هرکسی، هر نشریه‌ای را که مایل باشد می‌تواند با پرداخت نصف مبلغ از روی سایت خریداری کند نصف مابقی را وزارت ارشاد متقبل می‌شود و درنهایت صد در صد مبلغ نشریه به صاحب امتیاز پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه که طی سال‌های گذشته آمایش سرزمینی صورت نگرفته و متناسب با تعداد نشریات، روزنامه‌نگار و دیگر زیرساخت‌ها نظیر چاپ و نظام توزیع توسعه نداشته است؛ خاطرنشان کرد: اگر این نسبت(بالا بودن میزان نشریات و عدم توسعه زیرساخت‌ها) همچنان برقرار باشد به جای اینکه اثر هم افزایی داشته باشد تاثیرات کاهندگی دربرخواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز