خبرگزاری کار ایران

فرشته ساری:

تک‌صدایی در شعر امروز وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۱۹۶

تک‌صدایی در شعر و خودکامگی که به پست مدرن تلقی می‌شد و در اصل چیزی جز تک‌صدایی نبود امروزه به کلی از بین رفته است.

مجموعه اشعار «سیارکی که اهلی نشد» و «بازی حلقه باز» سروده فرشته ساری در بهار سال آینده منتشر می‌شود.

ساری در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: این مجموعه قرار است همراه با ۶ مجموعه شعری که قبلاً منتشر شده بود و امروز در بازار وجود ندارد؛ منتشر شود. این مجموعه اشعار در قالب هشت کتاب در فصل بهار و بعد از نمایشگاه کتاب منتشر خواهد شد.

او در رابطه با آثار خود افزود: رمان «آفتاب در تهران» قبل از اینکه به فارسی منتشر شود به ایتالیایی ترجمه و در آن کشور منتشر شد. تصمیمی برای انتشار آن نداشتم؛ پیشنهادی از سوی ناشر ایتالیایی مطرح شد و قبول کردم. جلد دوم این کتاب هم به پایان رسیده است. البته که این دو کتاب، دو رمان مستقل هستند که می‌توان به نام دوگانه از آن‌ها یاد کرد. اما هنوز برای انتشار جلد دوم کتاب تصمیمی ندارم.

این نویسنده درباره بازخورد رمان «آفتاب در تهران» در ایتالیا گفت: تا جایی که از ناشر و مترجم شنیده‌ام و در سایت‌ها و نشریات مبتنی بوده، بازخورد خوبی داشته است. این رمان‌ بستر اجتماعی دارد و در سال‌های معاصر خودم می‌گذرد و آن سال‌ها را به تصویر می‌کشد.

ساری با اشاره به وضعیت شعر امروز گفت: حدود ۳۰ سال از انتشار اولین مجموعه شعرم «پژواک سکوت» در سال ۶۵ می‌گذرد. در این سال‌ها انسان به حالاتی در درون خودش می‌رسد که همان، پیش‌رونده کارش می شود. با اینکه سال‌هاست اشعار جدید را پیگیری نمی‌کنم اما به نظر می‌آید که بخش تنوع و تکثر شعر مثبت است.

او افزود: تک صدایی در شعر و خودکامگی که به پست مدرن تلقی می‌شد و در اصل چیزی جز تک صدایی نبود امروزه به کلی از بین رفته است.

این نویسنده وجود اشعار زرد را در جامعه ناشی از یک پدیده جامعه شناختی دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز