خبرگزاری کار ایران

بخشی از معوقات حقوقی کارگران «فولاد و چدن دورود» پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۱۹۱

«نزدیک به ۷۰ درصد از مطالبات حقوقی مهرماه کارگران فولاد و چدن دورود امروز پرداخت شده و به این ترتیب مطالبات حقوقی کارگران به ۳ ماه کاهش یافته است.»

بخش عمده‌ای از مطالبات معوقه مهرماه کارگران فولاد و چدن دورود پرداخت شد.

به گزارش منابع خبری ایلنا در کارخانه فولاد و چدن دورود، نزدیک به ۷۰ درصد از مطالبات حقوقی مهرماه کارگران فولاد و چدن دورود امروز پرداخت شده و به این ترتیبمطالبات حقوقی کارگرانبه ۳ ماه کاهش یافته است.

در پی اعتراض دو روز گذشته بیش از ۵۰ نفر از کارگران فولاد و چدن دورود در مقابل واحد اداری این کارخانه حدود ۹۰۰ هزار تومان از حقوق مهرماه همهٔ کارگران واریز شده اما هنوز تکلیف مطالبات ماه‌های آبان و آذر و دی ماه کارگران مشخص نیست.

منابع خبری ایلنا در ارتباط با وضعیتدو کارگریکه پس از اعتراض صنفی کارگران این کارخانه در روز چهارم بهمن،، توسط کارفرما از ورود آن‌ها به کارخانه ممانعت به عمل آمده بود گفته‌اند: خوشبختانه یکی از کارگران به کار بازگشته اما وضعیت دیگر کارگری که کارت‌اش توسط مسولین ضبط شده است هنوز مشخص نیست.

وی ادامه داد: معلوم نیست قرار است باقی مطالبات کارگران چه زمانی پرداخت شود اما امیدواریم هرچه سریع‌تر سایر مطالبات معوقه کارگران پرداخت شود، چون شرایط فعلی به شدت کارگران را خسته کرده است.

گفتنی است کارخانه فولاد وچدن دورود نزدیک به ۱۴۰ کارگر رسمی و پیمانی دارد. کارگران این کارخانه به دلیل عدم دریافت به موقع مطالباتشان با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند. کمبود نقدینگی و رکود در بازار فروش قطعات فولاد وچدن و همچنین راه‌اندازی و تجهیز کارخانه فولاد وچدن به دستگاه‌های پیشرفته، عمده‌ترین دلایلی است که باعثتعویق در پرداخت مطالبات کارگران شده است. مدیریت فولاد و چدن دورود درآخرین گفتگوی خود با ایلنا، وعده تا پیش از پایان سال کلیه مطالبات کارگران فولاد و چدن دورود وصول شود و شرایط کارخانه به وضعیت مطلوب برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز