خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران:

هیچ حاشیه امنی برای مفسدان اقتصادی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۱۴۷

تمام پرونده‌های فساد اقتصادی پس از صدور حکم قطعی در مرحله تجدید نظر یا دیوان‌عالی کشور به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

دادستان کل کشور گفت: اگر فعال اقتصادی یا افرادی خلاف کنند و مرتکب هرگونه تخلفی شوند حتماً رسیدگی خواهد شد اما در کنار این موضوع باید دولت ساز و کاری فراهم کند که بستر روابط ناسالم اقتصادی از میان برود.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حجت‌الاسلام رئیسی در حاشیه صبحانه کاری در اتاق بازرگانی ایران با حضور در جمع خبرنگاران٬ گفت: با توجه به پیش‌بینی قانون٬ تمام پرونده‌های فساد اقتصادی پس از صدور حکم قطعی در مرحله تجدید نظر یا دیوان‌عالی کشور به اطلاع عموم مردم خواهد رسید. قوه قضاییه سایتی دارد که تمامی احکامی قطعی‌شده را منتشر می‌کند.

وی افزود: البته اطلاعات دیگری که قوه قضاییه منتشر می‌کند٬ از طریق سخنگوی قوه قضاییه منتشر می‌شود لذا باید اجازه داد پس از مراحل دادرسی تمام سوالات و اخبار به اطلاع مردم برسد.

رئیسی در خصوص قانون ورشکستگی خاطرنشان کرد: این قانون جدید نبوده اما آقایان اشکالاتی را مطرح کردند که ما گفتیم باید به معاونت حقوقی قوه قضاییه ارجاع دهند و اگر قرار است اصلاحی صورت گیرد با نگاه همه بخش‌ها انجام شود.

دادستان کل کشور گفت: ما در این زمینه به هیچ وجه برای فرد یا افرادی حاشیه امن نمی‌شناسیم، همه افراد باید نسبت به اجرای قانون مقید باشند، تخلف از قانون از سوی همه ناپسند است اما از سوی کسی که دست‌اندرکار قانون بسیار ناپسندتر است و وجهه بدی دارد. مضاف بر اینکه تاثیرات منفی بیشتری دارد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اگر فعال اقتصادی یا افرادی خلاف کنند و مرتکب هرگونه تخلفی شوند حتماً رسیدگی خواهد شد اما در کنار این موضوع باید دولت ساز و کاری فراهم کند که بستر روابط ناسالم اقتصادی از میان برود. اگر فعال اقتصادی یا افرادی خلاف کنند و مرتکب هرگونه تخلفی شوند حتماً رسیدگی خواهد شد اما در کنار این موضوع باید دولت ساز و کاری فراهم کند که بستر روابط ناسالم اقتصادی از میان برود. از جانب قوه قضاییه هم این اطمینان وجود دارد که دستگاه قضا در عین حالی که همگان را به مقید بودن به قانون توصیه می‌کند؛ هیچ حاشیه امنی برای مفسدان نمی‌شناسد.

حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: اگر زمینه فساد وجود داشته باشد افراد سودجو ورود می‌کنند و رونقی برای فساد نخواهند گذاشت به همین جهت پیش از هرکس خود آن دستگاه یا در بخش‌های دولتی خودشان باید نظارت کنند.

وی کل کشور در ادامه با اشاره به بحثقاچاق کالا گفت: امروزه قاچاق کالا اشتغال و تولید را در کشور هدف قرار داده و اگر حرفی از تولید ملی می‌زنیم به هیچ عنوان با این میزان قاچاق کالا سازگاری ندارد لذا باید همه توانایی‌مان را در حمایت از تولید ملی متمرکز کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز