خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد عنوان کرد:

با حذف تحریم ها شاهد رشد اقتصادی بالاتر از ۸ درصد هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۱۰۹

معنای کاهش نسبت اسکناس به مسکوکات، افزایش ضریب فزاینده است. یعنی اینکه بانکها توانسته اند سهم بالاتری از نیازهای مالی فعالین اقتصادی را بدون اینکه متوسل به منابع پر قدرت بانک مرکزی شوند، تامین مالی کنند.

طیب نیا عنوان کرد: بنده تصور می کنم دسترسی به نرخ رشدهای بالاتر از ۸ درصد هم امکان پذیر است.

علی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در پنل تخصصی چشم انداز نظام مالی کشور در چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت گفت: آمارها نشان دهنده کاهش استفاده از مسکوکات در معاملات هستند. این مسئله نشان دهنده اعتماد مردم به مسئولان نظام بانکی کشور است و هم نشان دهنده استفاده بیشتر از بانکداری الکترونیک است که نیاز به اسکناس را در مبادلات کاهش داده است.

طیب نیا گفت: معنای کاهش نسبت اسکناس به مسکوکات، افزایش ضریب فزاینده است. یعنی اینکه بانکها توانسته اند سهم بالاتری از نیازهای مالی فعالین اقتصادی را بدون اینکه متوسل به منابع پر قدرت بانک مرکزی شوند، تامین مالی کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: همه شما مستحضر هستید وقتی که افزایش و رشد نقدینگی ناشی از افزایش ضریب فزاینده، آن هم به دلایل عوامل درون زا باشد، این نشانه ای است از توسعه نظام مالی کشور و نیز نشانه ای است از اینکه نظام مالی و بانکی کشور قادر بوده نیازهای مردم را تامین کند.

طیب نیا خاطر نشان کرد: بنده امیدوارم که با استفاده هر چه بیشتر از فناوری های اطلاعات و ارتباطات و اصلاحاتی که در نظام بانکی کشور صورت می گیرد شاهد تامین مالی هر چه بیشتر فعالیتهای اقتصادی با تمرکز بر نظام بانکی و استفاده از این ابزارها باشیم.

وی درادامه افزود: طبیعتا بزرگترین مشکلی که کسب و کارهای خرد با آن مواجه هستند تنگنای اعتباری است.

طیب نیا عنوان کرد: با استفاده از این طریق می توان زمینه دستیابی به نرخ رشدهای بالاتری که اشاره شد، ‌ محقق سازیم و بعد از حذف تحریم هایی که در آینده شاهد آن خواهیم بود رشد اقتصادی ۶.۵ درصد را که پیش بینی کرده اند را شاهد باشیم هر چند که بنده تصور می کنم دسترسی به نرخ رشدهای بالاتر از ۸ درصد هم امکان پذیر است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان خاطر نشان کرد: این مسئله درصورتی رخ می دهد که ما از همه امکانات موجود در اقتصاد کشور استفاده کنیم. اگر همه ارکان نظام هماهنگ با یکدیگر و با تکیه بر یک مدیریت جهادی پیش بروند سعی می کنیم دستیابی به رشد یاد شده و رفاه مردم را فراهم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز