خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالای سازمان توسعه تجارت در گفتگو با ایلنا تاکید کرد:

لزوم کنترل کالاهای کشاورزی در مبدا و نه در لب مرز‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۱۰۰

در حوزه انتزاع مشکلاتی در حوزه تولید وجود دارد و تاکنون اقداماتی هم در این باره نشده است زیرا الگوی کشت مناسبی در دست نیست به عنوان مثال کشت سیب زمینی در سال گذشته کم بود و قیمت‌ها بالا بودند اما سیب زمینی امسال به وفور هست و مازاد هم داریم.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالای سازمان توسعه تجارت بر لزوم کنترل کالاهای کشاورزی در مبدا و نه در لب مرز‌ها تاکید کرد.
محمود بازاری، مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالای سازمان توسعه تجارت در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به طرح انتزاع گفت: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال صدور مجوز برای صادرات اقلام مختلف کشاورزی است این در حالی است که عملا در حوزه اجرایی و هماهنگی صادرکنندگان نگرانند و معاون اول رییس جمهور نیز اخیرا طی بخش نامه‌ای نگرانی خود را بیان کرد.

وی افزود: امسال با توجه به کاهش قیمت نفت و مشکلات رکود تولید و درخواست‌هایی که برای صادرات وجود دارد، این نگرانی برای مجوزهای بخش کشاورزی صادرکنندگان وجود دارد.

بازاری تصریح کرد: این موضوع در اهداف کمی صادرات و آینده اثرگذار است.

وی با بیان اینکه اخیرا بحث‌هایی راجع به قرنطینه چای مطرح شده افزود: مجوز‌ها در انبار‌ها باید حل و فصل شود در صورتی که استاندارد نیست تکلیف آن روشن شود نه اینکه پس از خروج چای از انبار و در لب مرز‌ها کنترل استاندارد و کیفیت انجام شود.

وی با بیان اینکه در این رویکرد‌ها قانون راهم باید رعایت کرد افزود: بر اساس ماده ۱۰۴ قانون محصولات کشاورزی صادراتی از اخذ هر گونه مجوز معاف می‌شوند.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالای سازمان توسعه تجارت خاطر نشان کرد: در حوزه انتزاع مشکلاتی در حوزه تولید وجود دارد و تاکنون اقداماتی هم در این باره نشده است زیرا الگوی کشت مناسبی در دست نیست به عنوان مثال کشت سیب زمینی در سال گذشته کم بود و قیمت‌ها بالا بودند اما سیب زمینی امسال به وفور هست و مازاد هم داریم که در مورد سیب درختی و گوجه فرنگی هم همین مشکلات وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز