خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد در گفتگو با ایلنا؛

تمایز بین بدهکاران بانکی قائل خواهیم شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۹۳

ما با پذیرش این اصل بین بدهکاران خوش‌حساب و بدحساب تفکیک قائل شویم و برای بدهکاران خوش‌حسابی که به دلیل شرایط خاص اقتصادی دچار مشکل شده اند تمایز قائل شویم، تمرکز خودمان را بر وصول مطالابات از بدهکاران بد حساب کرده‌ایم.

وزیر اقتصاد در حاشیه چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت معوقات بانکی و نحوه وصول آنها گفت: این مساله از دو منظر قابل بررسی است یکی اینکه بررسی شود که چه عواملی باعثبروز پدیده مطالبات معوق شده است و با اتخاذ چه سیاست‌ها و چه راهکارهایی ما می توانیم مانع از ادامه این روند در آینده شویم. این بحثی است که مستلزم یکسری تصمیمات و سیاست‌گذاری‌هاست.

بحثبعدی این است که چگونه می توان مطالبات معوق موجود را وصول کرد. ما با پذیرش این اصل بین بدهکاران خوش‌حساب و بدحساب تفکیک قائل شویم و برای بدهکاران خوش‌حسابی که به دلیل شرایط خاص اقتصادی دچار مشکل شده اند تمایز قائل شویم، تمرکز خودمان را بر وصول مطالابات از بدهکاران بد حساب کرده‌ایم. کمیته ای در بانک مرکزی تشکیل شده و دستگاه‌ها ونهادهای مرتبط و نظارتی در آن کمیته عضو هستند و موارد مورد به مورد بررسی و رسیدگی می‌شود و از همه اقدامات ممکن از جمله اقدامات قضایی برای وصول مطالبات معوق بانک‌ها استفاده می‌شود.

وی در خصوص تاسیس شرکت هایی برای وصول معوقات بانکی عنوان کرد: این شرکت ها تاسیس شده اند منتهی نکته مهم اینحاست که بتواند کار خودرا به نحو احسن انجام بدهند. البته باید حوزه فعالیت این شرکت‌ها گسترش پیدا کند. یکی از مشکلاتی که در سر راه این شرکت ها وجود دارد اصلاح موارد ثبت است که خوشبختانه در لایحه خروج از رکود پرداخته شده و اصلاحیه آن به تصویب رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز