خبرگزاری کار ایران

جلیلی درجمع خبرنگاران:

خبر تذکر رهبری به من در مذاکرات استانبول حقیقت ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۶۵

تروریسم با قدرت‌های بزرگ همکاری دارد٬ نمونه آن در هجمه به دانشمندان هسته‌ای بود و زمانی که آنها در لیست سیاه شورایعالی امنیت ملی قرار گرفتند٬ توسط این تروریست‌ها مورد هجمه قرار گرفتند.

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی در مورد اتفاقات اخیر شکل گرفته در فرانسه گفت: این موضوع بیشتر یک سناریو است و عده‌ای می‌خواهند ظهور تمدن اسلامی که به دنبال آن موجی ایجاد شده است را مانع شوند چون نمی‌توانند در یک رقابت منطقی وارد شوند دریک رقابت غیرمنطقی و غیرگفتمانی می‌خواهند منافع خودشان را تامین کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید جلیلی در حاشیه مراسم رونمایی از سند نقض حقوق بشر در انگلستان در جمع خبرنگاران٬ در پاسخ به سوالی در خصوص این سند و نقض حقوق بشر در انگلستان گفت: این کشور‌ها در عرصه‌های گوناگون در طول تاریخ به نقض حقوق بشر دست زدند و همیشه در مقابل این موضوع٬ ادعای دفاع از حقوق بشر داشته‌اند اما آن چیزی که امروز قابل مشاهده است٬ این است که آنها حتی متناسب با معیارهای خودشان در داخل٬ به رعایت حقوق بشر نیز اعتقادی ندارند.

وی ادامه داد: یکی از بحث‌های جدی ما این است که این مسائل را پیگیری و منتشر کنیم.

جلیلی در پاسخ به سوال دیگری٬ درباره اظهارات جان بولتن پیرامون قدرت موشکی و دفاعی ایران بیان کرد: همه ملت‌ها حق دارند از حقوق خودشان دفاع کنند و بر این اساس در جهت دفاع از حقوق خودشان باید قدرتمند باشند تا بتوانند از حقوق خودشان دفاع کنند.

نماینده ولی فقیه در شورایعالی امنیت ملی در پاسخ به سوال دیگری درباره مسئله هسته‌ای گفت: امروز در جهان برخی حوادثاتفاق می‌افتد که قابل تامل هستند نه فقط از طرف ما بلکه افرادی در آن کشور‌ها نیز سوالات جدی درباره این موضوعات دارند و به دنبال آن‌ها موجی از اسلام‌هراسی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: این موضوع به خاطر اقبال جدی است که در آن کشور‌ها و در آن مناطق نسبت به اسلام وجود دارد. آنها در طول ۴-۵ قرن اخیر یک خط تمدنی را بدون رقیب دنبال کردند ولی امروز رقیب جدی را مقابل خود می‌بینند و لذا برای فرار از یک رقابت گفتمانی اینموضوعات را در دستور کار خودشان قرار دادند.

جلیلی گفت: ما از حقوق مشروع خودمان دفاع می‌کنیم و ما می‌بینیم که چگونه تروریسم با این قدرت‌های بزرگ همکاری دارد و نمونه آن در هجمه به دانشمندان هسته‌ای و زمانی که در لیست سیاه شورای عالی امنیت ملی قرار گرفتند توسط این تروریست‌ها مورد هجمه قرار گرفتند. ما در منطقه نیز این موضوع را مشاهده می‌کنیم که از یک طرف تروریسم علیه ملل منطقه است و از طرف دیگر کشورهای قدرتمند به آن‌ها یاری می‌رسانند.

وی افزود: این موضوع هم در حزب‌الله به صراحت قابل مشاهده است که هم توسط تروریست‌ها مورد حمله ق رار می‌گیرد و هم توسط صهیونیست‌ها.

سعید جلیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تاثیر نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا گفت: فهم من این است که نامه رهبری به مردم و جوانان اروپا و مخاطب قرار دادن آن‌ها برای معرفی تمدن جدیدی است که در حال حرکت است و ایشان می‌خواست آن‌ها را متوجه این تمدن شکل گرفته که فطرت انسان‌ها را مخاطب قرار می‌دهد٬ بکند.

وی گفت: این تمدن امروز از سوی برخی از کشور‌ها مورد هجمه قرار داده شده است اما این نامه را باید شروع یک حرکت بسیار ارزشمند و نویدبخش تمدن اسلامی بدانیم.

سعید جلیلی در مورد اتفاقات اخیر شکل گرفته در فرانسه گفت: این موضوع بیشتر یک سناریو است و عده‌ای می‌خواهند ظهور تمدن اسلامی که به دنبال آن موجی ایجاد شده است را مانع شوند چون نمی‌توانند در یک رقابت منطقی وارد شوند در یک رقابت غیرمنطقی و غیرگفتمانی می‌خواهند منافع خودشان را تامین کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شما درباره اظهارات یکی از مقامات غربی درباره مساله رفع حصر چیست٬ گفت: ما حقوق بشر تعریف شده خودمان را داریم و آنها هم حقوق بشر تعریف شده خودشان را دارند. کسانی که بیشترین ناقضان حقوق بشر هستند نمی‌توانند و در جایگاهی نیستند که بتوانند برای دیگر کشور‌ها صحبت کنند.

سعید جلیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در برنامه نگاه یک و مناظره آقای زاکانی و خرازی آقای خرازی مدعی شدند مقام معظم رهبری به طیف مقابل تذکری در این باره داده‌اند٬ نظر شما چیست؟ گفت: من این مصاحبه را ندیده‌ام اما خبر آن را شنیده‌ام که به نظر من کذب محض است چون مبنا و اساس ندارد دروغ‌پردازی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز