خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

۱۰ تا ۱۲ هزار معتاد متجاهر در تهران وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۳۸

طبق برآورد‌ها در تهران حدود ۱۰ الی ۱۲ هزار معتاد متجاهر وجود داردکه ظرفیتی که برای جمع آوری داشتیم حدود ۵۰۰ نفر بود، اما الان در تهران برای ۱۰ هزار نفر در حال ظرفیت‌سازی هستیم.

وزیر کشور گفت: از فردا به جمع آوری معتادین اقدام می‌کنیم و تا عید تا ۶ هزار نفر جمع‌آوری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ رحمانی فضلی در حاشیه هفتادو پنجمین جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه تصمیماتی در این جلسه اتخاذ شد، گفت: امروز چهار دستور کار داشتیم که توانستیم به سه مورد آن رسیدگی کنیم اولین دستور درباره ایجاد یک ستاد هماهنگی برای خدمات رسانی در حوزه اجتماعی بود. ما موضوعات زیادی در سطح اجتماعی کلانشهر‌ها داریم و دستگاه‌های اجرایی به صورت مستقل با توجه به وظایفی که دارند، در این رابطه خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: اما لازم است که با یک شورا و یا حتی یک ستاد هماهنگی داشته باشند تا با همکاری یکدیگر بتوانند، هم‌افزایی داشته و یک همکاری متقابل را انجام دهند.

رحمانی فضلی با اشاره به تشکیل این ستاد گفت، افزود: استاندار در همه شهرستان‌ها به عنوان رئیس ستاد و شهرداران به عنوان معاون ستاد معرفی می‌شوند و بقیه دستگاه‌ها نیز باید به آن‌ها کمک کنند.

وی گفت: دستور دوم، مصوبات سه ماه قبل درباره خدمات‌رسانی به حاشیه شهر‌ها بود که امروز وزارت بهداشت گزارشی از عملکرد خود در حوزه حاشیه شهر‌ها ارائه داد.

وی گفت: برنامه‌هایی که باید انجام شود، بیان شد و همچنین همکاری‌هایی که لازم است با وزارت بهداشت صورت بگیرد مطرح شد. مقرر شد؛ دستگاه‌های متولی خدمات بهداشتی و درمانی با وزارت بهداشت همکاری داشته باشند اما اولویت اول رعایت حداقل‌های سلامت در حوزه حاشیه نشینی است.

وی تاکید کرد: زندان‌ها نیز به عنوان اولویت بر‌تر و مراکزی که نیازمند خدمات‌رسانی بیشتر هستند، شناخته شدند.

رحمانی فضلی در تشریح دستور سوم شورای اجتماعی وزارت کشور گفت: همچنین در این جلسه گزارشی در حوزه عملکرد ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب مطرح شد.

وی گفت: دستگاه‌هایی که لازم است تا با شورای اجتماعی وزارت کشور همکاری کنند، شناسایی شده و بخش‌های لازم نیز مورد توجه قرار گرفته است. گزارش‌ها مبنی براین است، میزان رضایتمندی در سطح خوبی قرار دارد همچنین پیشنهاداتی بود که در آینده باید کامل شود.

وی گفت: دستور چهارم پیشنهاداتی برای افزایش رضایتمندی مردم در حوزه‌های مختلف بود که در جلسه به دلیل کمبود وقت ارائه نشد.

رحمانی فضلی همچنین درباره وضعیت جمع آوری معتادان از سطح شهر گفت: طبق برآورد‌ها در تهران حدود ۱۰ الی ۱۲ هزار معتاد متجاهر وجود داردکه ظرفیتی که برای جمع آوری داشتیم حدود ۵۰۰ نفر بود، اما الان در تهران برای ۱۰ هزار نفر در حال ظرفیت سازی هستیم و تا عید ۵ تا ۶ هزار نفر نیز ظرفیت سازی می‌کنیم.

وی ادامه داد: تلاش کردیم برخلاف شیوه‌های قبلی که سه ماه این‌ها را نگه می‌داشتیم، این زمان را به شش ماه افزایش دهیم. تا کار سم‌زدایی، درمان، ‌ مددکاری اجتماعی و توانمند‌سازی این افراد طی شود. امروز در جمع این موضوع مطرح و قرار شد دستگاه‌های متولی این امر مانند ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی، بهداشت و درمان، کمیته امداد و شهرداری هماهنگ باشند تا از فردا به جمع آوری معتادین اقدام کنیم و تا عید تا ۶ هزار نفر جمع آوری خواهیم کرد.

فضلی همچنین درباره استعلام افراد متقاضی تاسیس حزب یا NGO گفت: هر کس تقاضای ایجاد حزب، NGO یا خیریه می‌کند باید سوابقش استعلام شود که در کمیسیون ماده ۱۰ مورد بررسی قرار می‌گیرد اینکه مجوزی داده شده است یا خیر اطلاعی ندارم.

وی همچنین درباره شماره گذاری اتوبوس‌های اسکانیا گفت: در بازدیدی که از کارخانه داشتیم قرار شد؛ اگر استانداردهای سازمان استاندارد رعایت شده باشد، شماره‌گذاری صورت بگیرد. دیروز موضوع را به راهنمایی و رانندگی ابلاغ کردیم و قرار شد با سازمان استاندارد جلسه‌ای بگذارند و اگر آن‌ها تایید کردند، شماره‌گذاری انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز