خبرگزاری کار ایران

رییس اداره دامپزشکی شهرستان خبر داد:

تشکیل ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان گتوند

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۲۳

این ستاد با ضرورت اتخاذ تصمیمات صحیح جهت حفظ سرمایه دامی کشور و نیز تامین سلامت عمومی شهروندان تشکیل شد.

ستاد آنفلوانزای پرندگان در اداره دامپزشکی شهرستان گتوند خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی این استان، این کمیته با حضور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گتوند، فرماندار، شهردار و رییس ادارات مرکز بهداشت و درمان، بهزیستی، حفاظت محیط زیست، آبفای شهری و… در محل فرمانداری تشکیل شد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان گتوند با بیان اهمیت موضوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و ضرورت اتخاذ تصمیمات صحیح جهت حفظ سرمایه دامی کشور و نیز تامین سلامت عمومی شهروندان، به تشریح بیماری و راه های انتقال آن و اهمیت مخاطرات بهداشت انسانی و نیز خسارات فراوان اقتصادی بر صنعت طیور پرداخت.

در ادامه جلسه، بر بازدید مشترک کارشناسان دامپزشکی، بهداشت، نیروی انتظامی و… از سطح شهرستان و روستاهای تابع در جهت جلوگیری از فروش مرغ زنده و ممنوعیت شکار پرندگان تاکید شد.

شایان ذکر است طی بازدید مشترک صورت گرفته توسط کارشناسان دامپزشکی، محیط زیست و منابع طبیعی به منظور پایش و مراقبت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از تالاب ها، آبگیر ها و زیستگاه های پرندگان آبزی، هیچگونه موردی از بیماری مشاهده نگردید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز