خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل باشگاه سفیر قم:

می‌توانستیم تیم را برای قهرمانی ببندیم / جذب بازیکن پروازی بی‌فایده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۱۳

به خاطر نام و وجهه قم، قبل از اینکه فدراسیون والیبال و کمیته انضباطی تصمیم‌گیری کند، با مسئولان و بزرگان تیم جلسه‌ای برگزار کردیم و با تمامی بازیکنان خاطی به شدت برخورد و محروم‌شان کردیم.

مدیرعامل باشگاه سفیر قم عنوان کرد: در ابتدای فصل می‌توانستیم چند بازیکن غیر بومی را جذب کنیم که راحت‌تر به سوپر لیگ والیبال صعود کنیم اما هدف اصلی ما این نیست چون این شیوه شاید در سال‌های اول پاسخگو باشد، اما آینده ما را تضمین نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، غلامرضا قربانی شب گذشته در نشستی خبری، با بیان اینکه نام قدیمی باشگاه سفیر قم، شهید نظری بوده است، اظهار داشت: تیم والیبال ما در لیگ استانی فعالیت داشت و بعد از حضور در مسابقات کشوری، به خاطر پیشگیری از هرگونه اهانت به نام تیم که از یک شهید بود، تصمیم گرفتیم نام تیم را به سفیر تغییر دهیم و علت این نام هم به خاطر حضرت مسلم بن عقیل(ع) که " سفیر " امام حسین(ع) بود، می‌باشد.

وی ادامه داد: زمانی که نام تیم از شهید نظری به سفیر تغییر نام پیدا کرد، در دسته یک والیبال کشور فعالیت داشتیم که در آن مقطع، ۸۰ درصد تیم بومی بود.

مدیرعامل باشگاه سفیر قم از وجود ضعف، مشکلات و کم تجربگی به خاطر بومی‌گرایی و جوانگرایی در آن مقطع سخن گفت: سال اول که در دسته یک کشور بودیم به مشکلات توجه زیادی نداشتیم و به جزئیات فکر نمی‌کردیم ولی با این وجود، تیم جوانان ما با همان بضاعت در سال اول قهرمان لیگ دسته اول والیبال جوانان کشور شد که توانست سال گذشته نیز به این مهم دست پیدا کند.

قربانی تصریح کرد: یکسال بعد از این اتفاقات، ما درصد بومی‌های قم را افزایش دادیم اما این کار مشکلاتی به وجود آورد و موجب چند درگیری شد که مهم‌ترین آن در یک بازی خارج از خانه بود.

وی در خصوص چگونگی برخورد با این درگیری‌ها اظهار داشت: به خاطر نام و وجهه قم، قبل از اینکه فدراسیون والیبال و کمیته انضباطی تصمیم‌گیری کند، با مسئولان و بزرگان تیم جلسه‌ای برگزار کردیم و با تمامی بازیکنان خاطی به شدت برخورد و محروم‌شان کردیم.

قربانی، جوانگرایی را مهم‌ترین دستور کار تیم والیبال سفیر عنوان کرد و افزود: این فصل، سومین سال حضور ما در لیگ دسته اول می‌باشد و ما جوانگرایی زیادی در تیم به وجود آوردیم و بنا نداشتیم با این تیم قهرمان شویم چون آینده‌نگر هستیم و قصد داریم در سال‌های بعد نتیجه کارمان را ببینیم.

مدیرعامل باشگاه سفیر قم، اخلاق را امری ضروری در ورزش دانست و خاطر نشان کرد: ما باید علاوه بر آموزش طرز صحیح والیبال به نوجوانان و جوانان، روی اخلاق و رفتار قهرمانی آن‌ها نیز کار کنیم چون فرهنگ این بازیکنان، از مسائل دیگر مهم‌تر است.

وی از تصمیم این باشگاه برای میزبانی قم در مسابقات والیبال جوانان کشور خبر داد: ما درخواست‌مان را به فدراسیون ارسال کرده‌ایم و امیدواریم با درخواست ما موافقت شود تا سال آینده میزبان لیگ دسته اول والیبال جوانان باشیم و بتوانیم قهرمانی‌های خود را تکرار کنیم.

قربانی با تمجید از آخوندزاده، سرمربی تیم والیبال سفیر گفت: او ۱۲ سال عضو تیم ملی بزرگسالان بوده و دو سال بهترین و کامل‌ترین بازیکن کشور شده است که تجربیات، جوانگرایی و حضور او در راس کادرفنی تیم، می‌تواند به رشد و پیشرفت والیبال استان قم کمک کند.

مدیرعامل باشگاه سفیر قم، حدودشناسی و وضعیت خاص والیبال را دلیل انتخاب و سرمایه گذاری‌اش در این رشته ورزشی عنوان کرد و اظهار داشت: تا جایی که بتوانیم، به سرمایه گذاری خود در والیبال ادامه می‌دهیم چون رهبری هم فرموده‌اند " سرمایه گذاری در ورزش را حرام نمی‌دانم ".

وی تصریح کرد: توجه به تیم‌های پایه، به ارتقای سطح والیبال استان قم کمک زیادی خواهد کرد و علاوه بر آن باید تعداد تیم‌های والیبال در این شهر افزایش پیدا کند.

قربانی یادآور شد: ابتدای فصل بازیکنان بومی زیادی داشتیم ولی نتایج مطلوبی نگرفتیم که وقتی احساس خطر سقوط از لیگ دسته اول را دیدیم، چند بازیکن غیر بومی را در نیم‌فصل اضافه کردیم که خدا را شکر نتیجه هم گرفتیم.

مدیرعامل باشگاه سفیر قم ابراز داشت: در ابتدای فصل می‌توانستیم چند بازیکن غیر بومی را جذب کنیم که راحت‌تر به سوپر لیگ والیبال صعود کنیم اما هدف اصلی ما این نیست چون این شیوه شاید در سال‌های اول پاسخگو باشد اما آینده ما را تضمین نمی‌کند.

وی افزود: متکی نبودن به بازیکنان غیر بومی زمان‌بر است و برای رفع این مشکل، علاوه بر توجه به تیم‌های پایه، باید تیم‌های استان با یکدیگر تعامل خوبی داشته باشند.

قربانی پیرامون ظرفیت والیبال استان قم گفت: ظرفیت استان قم در این رشته ورزشی بسیار بالاست و اگر روی نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی دقیق و منظمی داشته باشیم، می‌توانیم روزی را ببینیم که تمام تیم والیبال‌مان را نفرات قمی تشکیل دهند.

مدیرعامل باشگاه سفیر با بیان اینکه آمادگی خود را برای احداثمجموعه ورزشی کامل مختص والیبال در قم اعلام کردیم، اظهار داشت: صحبت‌های اولیه با مسئولین مربوط انجام شده است و باید دید نتیجه آن چه خواهد شد.

وی یادآورشد: جذب بازیکن پروازی در ابتدا نتیجه بخش است و شاید قهرمانی هم به دنبال داشته باشد، اما این کار بی‌فایده است چون با این حساب آینده‌نگری وجود نخواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز