خبرگزاری کار ایران

در حاشیه دیدار وزرای ارتباطات ایران و عراق:

مذاکره برای گسترش همکاری‌های پستی و پست بانک ایران و عراق

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۰۲

در این دیدار اسنادی که از قبل در زمینه مخابرات و پست فراهم شده بود، تبادل شد و دو کمیته تشکیل گردید تا بررسی‌های لازم را در این زمینه به عمل آورد.

وزیر ازتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: در این دیدارامروز با حسن کاظم الراشد بر توسعه همکاری‌ها در زمینه آی. سی. تی و ارتباطات صوت و دیتا بحثو تبادل نظر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظی روز دوشنبه در حاشیه دیدار با حسن کاظم الراشد در جمع خبرنگاران، گفت: امیدواریم که مشکلات فعلی موجود در عراق در ارتباط با گروه تروریستی داعش برطرف شود، زیرا منطقه مهم خاورمیانه و خلیج فارس بدون وجود امنیت و ثبات در این کشور با مشکل مواجه خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات افزود: در این دیدار اسنادی که از قبل در زمینه مخابرات و پست فراهم شده بود، تبادل شد و دو کمیته تشکیل گردید تا بررسی‌های لازم را در این زمینه به عمل آورد.

واعظی در خصوص ارایه خدمات به زائرین دو کشور، اظهار داشت: ما آمادگی داریم که در صورت توافق میان دو کشور تعرفه ارتباطات را کاهش دهیم تا مردم به راحتی با یکدیگر تماس برقرار کنند.

وی افزود: از آنجا که در یک دوره کوتاه جمعیت انبوهی به دو کشور وارد می‌شوند، با طراحی یک اپراتور مشترک(تلفن همراه) می‌توانیم خدمات ارتباطی آن‌ها را تامین و به آن‌ها خدمات مطلوب ارایه کنیم.

واعظی در خصوص همکاری‌های آموزشی و پژوهشی توافقاتی بین ایران و عراق گفت: با توجه به مرز طولانی میان دو کشور نیازمند مکانیزمی هستیم تا تداخلات موجود روی خطوط تلفن همراه را ساماندهی کنیم.

وی گفت: در این دیدار در زمینه گسترش همکاری‌های پستی و پست بانک نیز مذاکراتی به عمل آمد و مقرر گردید اپراتورهای دو کشور همکاری‌های خود را گسترش دهند.

حسن کاظم الراشد وزیر ارتباطات عراق نیز اظهار کرد: مواضع جمهوری اسلامی ایران مایه افتخار عراق است خصوصا در زمان حمله تروریستی داعش ایران از نخستین کشورهایی بود که به یاری عراق شتافت به طوری که حتی یکی از مستشاران ایران به نام حمید تقوی در راه مبارزه با داعش به شهادت نائل شد.

وی افزود: در این دیدار در زمینه تقویت روابط در حوزه ارتباطات و چگونگی در اختیار گذاشتن تجربیات دو کشور بحثو تبادل نظر شد، هرچند آمادگی داریم تا در این زمینه همکاری‌های لازم را ارایه دهیم.

وزیر ارتباطات عراق اظهار داشت: عراق کشوری است که نیازمند بهره گیری از تجربیات دیگر کشور‌ها دارد و با توجه به اینکه ۳۰ سال شاهد جنگ بوده در زمینه ارتباطات نیاز به استفاده از تجربیات ایران دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز