خبرگزاری کار ایران

غلامرضا فرجی به ایلنا خبر داد:

شورای صنفی نمایش هیچ فیلمی را به زور اکران نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۹۹۸

در هیچ دفتری؛ فیلمی وجود ندارد که نشانه‌های یک فیلم پرمخاطب را داشته باشد ولی امکان نمایش پیدا نکرده باشد یا سنماداران آن را کنار گذاشته باشند.

اکران ۲۹ فیلم در ماه‌های اخیر به‌صورت همزمان؛ اعتراض گروهی از فیلمسازان و تهیه‌کنندگان را به دنبال داشته است. این گروه معتقدند این نوع اکران به نوعی فیلم‌سوزی است اما شورای صنفی نمایش می‌گوید اکران فیلم‌ها با رضایت صاحبان آن‌ها بوده است.

غلامرضا فرجی(سخنگوی شورای صنفی نمایش) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به وضعیت تولید و اکران در سینمای ایران گفت: متاسفانه تناسب خوبی بین میزان تولید و ظرفیت اکران در سینمای ایران وجود ندارد و این دو بخش سینما با همدیگر مغایر هستند.

وی ادامه داد: شورای صنفی نمایش برای آنکه فرصتی برای نمایش فیلم‌ها و اکران آن‌ها فراهم کند؛ طرح اکران آزاد را مطرح کرد و در این طرح فیلم‌ها می‌توانند خارج از گروه وبه صورت آزاد اکران شوند.

فرجی ادامه داد: هیچ فیلمی در این گروه از روی اجبار به نمایش درنمی‌آید بلکه زمانی که تهیه‌کننده فیلم و پخش‌کننده به صورت مکتوب درخواست می‌دهند و اعلام رضایت می‌کنند؛ ما درخواست آنها را بررسی می‌کنیم و اجازه اکران می‌دهیم. به این ترتیب هیچ فیلمی به زور اکران نمی‌شود.

وی ادامه داد: امروز در هیچ دفتری؛ فیلمی وجود ندارد که نشانه‌های یک فیلم پرمخاطب را داشته باشد ولی امکان نمایش پیدا نکرده باشد یا سنماداران آن را کنار گذاشته باشند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که بین تولید و اکران و سینماداری همخوانی و هماهنگی صورت بگیرد زیرا این امر امروز همخوانی ندارد و تولید بیشتر از ظرفیت اکران است و سینماداران برای اکران فیلم‌ها همیشه تحت فشار هستند.

فرجی درباره اکران فیلم کمپ ایکس ری گفت: تاکنون هیچ دفتر پخشی قراردادی برای اکران این فیلم در شورای صنفی نمایش طرح نکرده است.

وی همچنین با اشاره به اکران فیلمهای جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر فقط در تعدادی از سالنهای سینما برگزار می‌شود و اکران فیلمها در سایر سالنهای سینمایی ادامه دارد. تا پایان جشنواره هم روال به همین صورت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز