خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون سراسری انبوه سازان در گفت و گو با ایلنا:

مظنه تراکم فروشی تهران ۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان در هر متر

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۹۶۰

در حالی که سالانه باید بیش از یک میلیون خانه در کشور ساخته شود میزان ساخت و ساز به حداقل رسیده است که معتقدم سیاست صندوق زمین و ساختمان می‌تواند بخشی از این کمبودها را رفع کند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به تراکم فروشی بیش از ظرفیت تهران در چند سال اخیر گفت: تراکم تهران در ارزان ترین مناطق متری ۵۰ هزار تومان و در گران‌ترین مناطق آن متری یک میلیون تا ۲ میلیون تومان فروخته می‌شود.

ایرج رهبر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر قابل اصلاح و بازنگری است گفت: معتقدم طرح تفصیلی شهر تهران نیاز به اصلاح دارد، با این اصلاحات تراکم‌فروشی‌ها هم محدود خواهد شد.

وی با اشاره به حجم قابل توجه نیاز به مسکن در کلان‌شهرها گفت: در حالی که سالانه باید بیش از یک میلیون خانه در کشور ساخته شود میزان ساخت و ساز به حداقل رسیده است که معتقدم سیاست صندوق زمین و ساختمان می‌تواند بخشی از این کمبودها را رفع کند.

رهبر با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای ساخت پروژه‌های تجاری از طریق سیاست صندوق زمین و ساختمان وجود ندارد گفت: دولت برای اجرای صندوق زمین و ساختمان محدودیتی را قائل نشده است و این طرح برای اینکه توجیه اقتصادی بیشتری داشته باشد می‌تواند برای پروژه‌های تجاری هم که تقاضای بالاتری دارد اجرا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز