خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان، در دیدار وزیر امور خارجه کشور پرتغال:

اهانت به مقدسات دینی ضد آزادی بیان است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۷۳

اهانت به مقدسات ادیان الهی نه تنها آزادی بیان نیست بلکه ضد آزادی بیان است و از همه ی آزادی خواهان اروپایی انتظار داریم که با این حرکت ها مخالفت و آن ها را محکوم کنند.

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، در دیدار وزیر امور خارجه کشور پرتغال با ایشان، ضمن ابراز خرسندی از حضور وی در استان اصفهان، گفت: خوشحالیم که در کمتر از سه ماه از حضور وزیر فرهنگ کشور پرتغال به استان اصفهان و مذاکرات صورت گرفته با ایشان، شما به اصفهان سفر کرده اید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان با اشاره به سابقه ی ۵۰۰ ساله ی دو کشور در ارتباطات و تعاملات، تصریح کرد: ارتباطات ایران با کشورهای اروپایی از جمله کشور پرتغال در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید گسترش یافت.

وی ابراز امیدواری کرد؛ این سفر نقطه عطفی برای توسعه ی ارتباطات دو کشور باشد. چرا که ظرفیت های زیادی برای افرایش تعاملات وجود دارد و باید از این شرایط به بهترین شکل استفاده کنیم.

زرگرپور با ارائه گزارشی از ظرفیت های استان اصفهان در ابعاد اقتصادی، علمی، فرهنگی و گردشگری پرداخت و اظهار داشت: ‌ اصفهان با دارا بودن ۵ میلیون نفر جمعیت، صنعتی ترین استان کشور است و اکثر کارخانه های بزرگ کشور در این استان واقع شده اند.

وی به ظرفیت های بالای استان در تولید فراورده های نفتی اشاره کرد و افزود: اصفهان گرچه استان نفت خیزی نیست ولی ۳۰ درصد از فراورده های نفتی کشور را تامین می کند.

رسول زرگرپور اصفهان را جزء ۱۰ نقطه دیدنی دنیا خواند و اظهار داشت: اصفهان هر روز میزبان تعداد زیادی از گردشگران از بیش از ۶۵ کشور دنیاست و با سیاست های جدید دولت یازدهم تعداد این گردشگران افزایش یافته است.

وی از اصفهان به عنوان مرکز ادیان توحیدی یاد کرد و افزود: در روزهای آینده شاهد برگزاری ششمین گردهمایی پیروان ادیان توحیدی در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه پیروان ادیان اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشت قرن هاست که در اصفهان به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند، گفت: صفاخانه به عنوان مرکزی برای گفتگوی این ادیان از یک قرن پیش در اصفهان تاسیس شده است.

مدیر ارشد استان به درخواست خود از وزیر فرهنگ پرتغال برای حضور سرمایه گذاران و صنعتگران کشور پرتغال به این شهر اشاره کرد و افزود: ‌ اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان یکی از قوی ترین اتاق های بازرگانی ایران فعالیت می کند و می توان مکانی برای افزایش تعاملات اقتصادی بین طرفین باشد و این اتاق آماده ی برقراری ارتباط با فعالان اقتصادی اروپایی است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اسلام دین صلح و برادری و محبت است، اظهار داشت: کسانی که به نام اسلام به خشونت و قتل دست می زنند نه تنها اسلامی نیستند بلکه ضد اسلام هستند و این قبیل حرکتها در همه ی ادیان محکوم است.

وی در ادامه اظهار داشت: مسلمانان انتظار دارند که کشورهای اروپایی که از خود به عنوان مهد آزادی یاد می کنند اهانتی به اعتقادات مسلمانان نداشته باشند.

نماینده ی عالی دولت در استان هرگونه اهانتی به هر کدام از ادیان الهی را محکوم کرد و گفت: مسلمانان باور دارند که اهانت به مقدسات نه تنها آزادی بیان نیست بلکه ضد آزادی بیان است و از همه ی آزادی خواهان اروپایی انتظار داریم که با این حرکت های ضد آزادی مخالفت و آن ها را محکوم کنند.

وی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) محبوب ترین پیامبر برای مسلمین است، گفت: مسلمانان اهانت های صورت گرفته را تحمل نخواهند کرد و امیدواریم در سال جدید میلادی همه ی مردم دنیا به خصوص پیروان ادیان توحیدی با صلح و دوستی در کنار هم زندگی کنند.

وزیر امور خارجه ی کشور پرتغال نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بازدید از این شهر می تواند نقطه عطفی در ارتباطات دو کشور باشد، تصریح کرد: این ارتباطات محدود به مسائل فرهنگی نخواهد شد و امیدواریم بتوانیم زمینه ای را برای افزایش تعاملات اقتصادی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ارتباطات دو کشور به قرن‌ها قبل باز می‌گردد، اظهار داشت: بناهای به جامانده از زمان های گذشته بنیان این ارتباطات را تایید می کند.

ماشه ته به گزارشات وزیر فرهنگ کشور پرتغال از سفر به اصفهان اشاره کرد و گفت: وی گزارش بسیار جالب و تاثیر گذاری را ارائه داد که زمینه ساز سفر ما به استان اصفهان شد.

وزیر امور خارجه کشور پرتغال به حضور فعالان علمی و اقتصادی کشور پرتغال در هیئت همراهش اشاره کرد و گفت: ‌ با توجه به این نکته، مذاکرات صرفا محدود به مسائل بازرگانی و تجاری نخواهد شد و این ارتباطات می تواند در زمینه های علمی و فناوری نیز گسترش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: در این مذاکرات موانع موجود برای گسترش ارتباطات علمی، اقتصادی و گردشگری برداشته شود. چرا که این هیئت برای کشف راه های ارتباطی و ممکن برای افزایش سطح فعالیت های اقتصادی به اصفهان سفر کرده است.

ماشه ته استفاده از ظرفیت های بالای دو کشور و بهره بردن از امکانات موجود را هدف اصلی این سفر عنوان کرد و اظهار داشت: از منظر سیاسی دو کشور دارای ارتباطات سیاسی مناسبی هستند که می تواند سطح ارتباطات را ارتقا دهد و گفتمان بین دو کشور را تسریع کند.

وی در ادامه با اذعان به اینکه ادیان الهی خشونت را دامن نزده اند و همواره به دنبال صلح و دوستی و ارتباطات سازنده هستند، اظهار داشت: مردم جهان باید به این موضوع توجه کنند که حساب افراط گرایان از مسلمانان جداست چرا که افراط گرایان باعثایجاد این شرایط شده اند و باید این مسئله به خوبی مدیریت شود.

وزیر امور خارجه ی کشور پرتغال با تاکید بر اینکه نباید هیچ اهانتی به ادیان الهی انجام شود افزود: دیپلمات ها و سیاسیون باید اهانت به مقدسات را محکوم کنند و ما اطمینان داریم که کشور ایران در همین راستا گام بر می دارد.

وی در پایان گفت: کشور پرتغال هیچ گونه بی احترامی را قبول نخواهد کرد و امیدواریم با صبر و شکیبایی مشکلات حل و فصل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز