خبرگزاری کار ایران

مفتح:

کارمندان با درآمد سالانه ۱۳۸ میلیون ریال از پرداخت مالیات معاف هستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۸۴۴

سخنگوی کمیسیون تلفیق در جمع خبرنگاران افزود: شرکت‌های تابعه آستان‌های مقدس و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) موظف به ارائه اظهارنامه مالیاتی در سال آینده هستند.

محمدمهدی مفتح در حاشیه نشست علنی امروز(یکشنبه ۵ بهمن) مجلس شورای اسلامی و در نشست خبری مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در سال آینده موظف به ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات براساس قانون مالیات‌های مستقیم شد.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در بند الف تبصره ۹ لایحه درباره سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد نیز تصمیم گرفته شد.

وی با بیان اینکه براساس ماده ۵۲ برنامه پنج‌ساله توسعه، سقف مالیات در بودجه سنواتی مشخص می‌شود، بیان کرد: از این‌رو در سال آینده کارمندانی که سالانه ۱۳۸ میلیون حقوق دریافت می‌کنند از پرداخت مالیات معاف و مازاد دریافتی تا ۷ برابر حداقل حقوق به نرخ ۱۰ درصد مازاد آن به نرخ ۲۰ درصد محاسبه می‌شود.

مفتح تصریح کرد: بدین ترتیب معافیت مالیاتی و دریافت مالیات حقوق برای دستگاه‌ها در سال ۹۴ یکسان خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مصوبه‌ای دیگر از مشترکین آب شرب شهری علاوه بر دریافت آب‌بها ۱۵۰ ریال به‌ازای مصرف هر مترمکعب آب شرب دریافت می‌شود و این منابع صرف آبرسانی در روستاها شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس افزود: همچنین وزارت نیرو در ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی ۳۰ ریال عوارض از مشترکین شهری، باغ‌شهری و خانه‌باغ‌های حاشیه‌ روستاها دریافت می‌کند تا هزینه برق روستایی شود.

وی تصریح کرد: همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است از سال ۹۴ در بودجه سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نظارت کند و از سال ۹۵ نیز بودجه این مناطق را در بودجه سنواتی اعلام کند.

مفتح با بیان اینکه شرکت‌های تابعه آستان‌ها مقدس و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) موظف به ارائه اظهارنامه مالیاتی در سال آینده هستند، گفت: این بند به لایحه بودجه سال ۹۴ افزوده شده و براساس آن این مجموعه‌ها در سال آینده اظهارنامه مالیاتی و حساب سود و زیان را باید به سازمان مالیاتی تسلیم کنند و از همان سال نیز مالیات خود را طبق قانون پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: تنها شرکت‌های تابعه آستان قدس رضوی از این قانون معاف هستند و مالیات‌های اخذ شده برای خرج در آستان هزینه می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم اعلام کرد: همچنین مانده وجوه عمرانی نیمه‌تمام نیز به سال بعد منتقل شده و برای همان طرح هزینه می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس تصریح کرد: همچنین اپراتورهای مخابراتی به ازای هر پیامک ۱۰ ریال اضافه‌تر از استفاده‌کننده خدمات دریافت خواهند کرد که این پیشنهاد از کمیسیون بهداشت و درمان مطرح شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز