خبرگزاری کار ایران

پرونده بسته شد و تاریخ تکرار…؛

تکمیل ناکامی‌های فوتبالی مقابل همسایه‌ غربی / عراق گربه‌ سیاه جدید فوتبال‌ ایران!

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۷۷۵

تمام شد! امیدهای‌ایران برباد رفت. AFC نامه‌ای به دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران می‌نویسد و اعتراض مسئولان تیم کشورمان را وارد نمی‌داند. پرونده بسته می‌شود و تاریخ تکرار…

اعلام رأی نهایی AFC و وارد ندانستن اعتراض ایران نسبت به دوپینگ علا‌ء عبدالزهرا، بازیکن تیم عراق، پرونده حضور ایران در جام‌شانزدهم را بست تا این اتفاق ناخواسته علاقه‌مندان فوتبال را به روزهای گرم خرداد ۱۳۹۰ ببرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زمانی‌که تیم امید ایران با هدایت علیرضا منصوریان در یک‌ قدمی صعود به المپیک لندن، رویاهای خود را بر باد رفته دید. شاید مقایسه این دو اتفاق در تاریخ فوتبال ایران، بیانگر شکست‌های متوالی کشورمان برابر عراق در مستطیل سبز و خارج از آن است.

یک‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰؛پس از برتری تیم امید ایران برابر عراق در اربیل با تک گل محسن مسلمان، فوتبال‌دوستان ایرانی گمان می‌کردند طلسم ناکامی ایران برای صعود به المپیک در ‌آستانه شکستن است. فوتبال ایران که پس از حضور در المپیک مونترال انتظاری ۳۶ ساله برای راهیابی به مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان را می‌کشید، با این پیروزی نیم راه صعود به لندن را پیمود اما یک اتفاق، یک اشتباه، یک شوک…

هزاران نفر روی سکوهای ورزشگاه آزادی و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی از بازی تیم امید شوکه شده بودند!‌ تیمی که در بازی رفت به عراقی‌ها اجازه نفس کشیدن نداد، در خانه و مقابل چشم تماشاگران خودی یک تسلیم تمام عیار برابر عراقی‌ها بود. «یعنی واقعاً کسی نفهمید چرا این تیم اینطوری بازی می‌کنه؟!» این جمله کریم انصاری‌فرد بعد از شکست ۲ بر صفر تیم امید ایران از عراق در بازی برگشت بود. گزارشگر سیما بهت‌زده سوالش را تکرار می‌کند و کریم با چشمانی پر از اشک آنچه بر تیم امید گذشته، بازگو می‌کند.

امیدهای ایران با یک اشتباه از حضور در المپیک ناامید می‌شوند. حضور کمال کامیابی‌نیا بازیکن دواخطاره ایران در بازی رفت مقابل عراق، کار دست منصوریان و شاگردانش می‌دهد. AFC رای به شکست ۳ بر صفر ایران می‌دهد و جوانان ایرانی توان ایستادن برابر این ضربه را ندارند. انگشت اتهام به سوی اصغر حاجیلو، سرپرست تیم امید گرفته می‌شود اما کار از کار گذشته، رویاهای فوتبال ایران برای حضور در المپیک ۴۰ ساله‌ می‌شود.

چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰،حالا ۳ ماه از حذف دراماتیک تیم امید ایران گذشته اما یک‌باره کورسویی برای نجات ایران دیده می‌شود! مسئولان فدراسیون فوتبال ایران موضوع صغرسنی بازیکنان عراقی را پیش می‌کشند. گفته می‌شود ۲ بازیکن عراقی سنی بیشتر از استاندارد حضور در تیم المپیک این کشور را داشته‌اند و این ۲ بازیکن در بازی‌های رفت و برگشت مقابل ایران، برای عراق به میدان رفته‌اند. در شرایطی که فوتبال‌دوستان ایرانی و نسل برباد رفته امیدها با بازیکنانی مانند حامد لک، میلاد فخرالدینی، احسان حاج‌صفی، کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش، محسن مسلمان، شجاع خلیل‌زاده، حمید علی‌عسگر و یعقوب کریمی با این شکست تلخ کنار آمده بودند، یک‌بار دیگر بارقه‌ امید در ارکان لشکر شکست خورده ایران دمید می‌شود اما اواسط آبان کنفدراسیون فوتبال آسیا آب پاکی را روی دست ایران ریخت و با حکم به ابقاء عراق، اعتراض ایران وارد ندانست.

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳؛تیم ملی فوتبال ایران پس از مقاومتی جانانه برابر عراق با یک بازیکن کمتر در پایان ۱۲۰ دقیقه به تساوی ۳ بر ۳ می‌رسد اما در ضیافت پنالتی‌ها بازنده این دیدار می‌شود تا با حذف در مرحله یک‌چهارم پایانی جام ملت‌های آسیا، شکست تلخ دیگری در تاریخ فوتبال ایران ثبت شود. عراقی که در ظاهر حریف ایران نبود و چند روز پیش از آغاز جام شانزدهم، در یک دیدار دوستانه مغلوب نیمکت‌نشینان ایران شده بود، با ۱۰ نفره‌شدن ایران و اخراج پولادی، یک‌باره خود را در زمین مسابقه پیدا می‌کند. آن‌ها لحظه به لحظه عرصه را بر خط دفاع ایران تنگ و تنگ‌تر‌ می‌کنند تا در نیمه دوم خیلی‌زود به گل تساوی برسند و ایرانی‌ها را شوکه کند. ایران در وقت اضافه ۲ بار به بازی برمی‌گردد، اما این دیدار که می‌توانست حماسه دیگری در فوتبال ایران باشد به یکی از تلخ‌ترین شکست‌های فوتبال کشورمان تبدیل شد.

حالا اعضای کاروان‌ایران با یک چشم اشک و یک چشم خون، چمدان‌هایشان را می‌بندند، اما گویا اتفاق دیگری در شرف وقوع است. مسئولان فوتبال ایران این‌بار دوپینگ علاء عبدالزهرا، بازیکن تیم عراق را که در کشورمان هم سابقه بازی داشته، پیش می‌کشند و خواهان رسیدگی به این موضوع می‌شوند. AFC ضمن تایید دوپینگ عبدالزهرا رای به درنگ ۲۴ ساعته کاروان ایران می‌دهد.

باز هم کورسوی امید و تیری در تاریکی. به جام برمی‌گردیم یا به خانه؟ این پرسشی است که بارها در ذهن بازیکنان، مربیان و حتی هواداران تیم ملی ایران تکرار می‌شود. بازار اظهارنظر در این‌باره داغ می‌شود. کارشناسان فوتبال وطنی امیدوارانه از بازنده اعلام شدن عراق می‌گویند. فدراسیون فوتبال عراق اما مدعی می‌شود ابلاغی مبنی بر محرومیت عبدالزهرا از سوی فیفا یا کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت نکرده است. حالا همه چشم به رأی نهایی این پرونده دارند.

یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳،تمام شد! امیدهای ایران برباد رفت. AFC نامه‌ای به دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران می‌نویسد و اعتراض مسئولان تیم کشورمان را وارد نمی‌داند. پرونده بسته می‌شود و تاریخ تکرار…

حالا شاید بتوان گفت عراق گربه‌سیاه جدید فوتبال ایران است. تیم‌های امید و بزرگسالان ایران در حالی برابر عراقی‌ها شکست خوردند که چهره یک مغلوب را نداشتند. بخت بلند همسایه غربی‌ بازهم به کمک‌شان می‌آید. حالا اهالی فوتبال به آینده نگاه می‌کنند، شاید جامی دیگر و انتقام سخت از عراق خوش‌شانس.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز