خبرگزاری کار ایران

توحیدی در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

آخرین وضعیت همکاری با جشنواره فیلم فجر و مسافرت سینماگران به خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۷۲۷

نظرسنجی‌ها مردمی در ۱۵ سینماانجام می‌شود / خانه‌سینما برای اقامت فردی یا مسافرت کسی در خارج از کشور تسهیلاتی را فراهم نکرده است.

فرهاد توحیدی(رئیس هیات مدیره خانه سینما) از آخرین وضعیت معرفی فیلم‌های مردمی جشنواره فیلم فجر و همچنین اخباری که پیرامون صدور گرین کارت برای بعضی از سینماگران مطرح شده بود؛ خبر داد.

توحیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ با تاکید بر انجام نظرسنجی مردمی با معرفی فیلم منتخب بخش مردمی در جشنواره فیلم فجر امسال گفت: قرارداد این بخش با جشنواره فیلم فجر بسته شده و قرار است نظرسنجی‌ها در ۱۵ سینما به گونه‌ای انجام شود که برای همه فیلم‌ها به‌صورت مساوی و عادلانه رای‌گیری صورت گیرد.

وی همچنین درباره سینما‌هایی که امسال به صورت اختصاصی به صنوف خانه سینما تعلق گرفته؛ گفت: با رایزنی‌ها و گفتگو‌هایی که با مسئولان جشنواره فیلم فجر داشتیم؛ امسال دو سینمای آفریقا و سپیده دراختیار خانه سینما قرار گرفته و با یک برنامه‌ریزی منظم قرار است اعضای صنوف خانه‌سینما فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را در این دو سینما تماشا کنند.

توحیدی همچنین درباره وضعیت بودجه خانه سینما در سال آینده گفت: منتظر هستیم تا بودجه سال ۹۴ مصوب شود و وضعیت بودجه بخش فرهنگ بخصوص سازمان سینمایی کاملا شفاف معلوم شود. به دنبال آن مانند سالهای گذشته گفتگو‌هایی را با سازمان سینمایی انجام خواهیم داد وبه دنبال انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان سینمایی هستیم. اما از آنجا که مجمع عمومی خانه سینما برای تعیین هیات مدیره جدید اسفند ماه سال ۹۳ برگزار می‌شود به نظر می‌رسد که انعقاد این تفاهم‌نامه برعهده هیات مدیره جدید باشد.

وی همچنین در باره حضور علی جنتی در خانه سینما گفت: منتظر تعیین زمان از طرف دفتر وزیر برای انجام هماهنگی‌های بیشتر و حضور ایشان در خانه سینما و گفتگو با ایشان هستیم.

رئیس هیات مدیره خانه سینما همچنین درباره اخباری که پیرامون صدرو گرین کارت برای تعدادی از سینماگران منتشر شده و نقش خانه سینما در گرفتن این گرین کارت گفت: هر فردی که به هر کشوری قصد مهاجرت دارد در زمان مراجعه به سفارتخانه‌ها باید شغل خود را تعیین کنند افراد باید گواهی متقن و درستی درباره شغلی که دارند به صورت ترجمه شده به سفارتخانه‌ها بدهند.

وی ادامه داد: طبیعی است سینماگران زمانی که به بعضی از سفارتخانه‌ها برای مسافرت و یا مهاجرت مراجعه می‌کنند برای تایید شغل خود یکی از مدارکی که ارائه می‌دهند عضویت در صنوف خانه سینما است لذا خانه سینما براساس درخواست فرد مدرک عضویت وی را در صورت تایید و عضویت در یک صنف خاص صادر می‌کند اما این امر به معنای آن نیست که خانه سینما برای اقامت فردی و یا مسافرت کسی در خارج از کشور تسهیلاتی را فراهم کرده است.

توحیدی افزود: کاری که خانه سینما در این بخش انجام می‌دهد مانند فعالیتهایی است که صنوف دیگر در سایر شغل‌ها انجام می‌دهند و چندان مسئله پیچیده و عجیبی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز