خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار رییس مجلس گرجستان:

تقویت خطوط ترانزیتی کالا فرصتی جدید فرا روی ایران و گرجستان است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۵۳۹

لاریجانی همچنین سفر هیات بلندپایه پارلمانی گرجستان به تهران را نشانه اهتمام دو کشور برای گسترش روابط نزدیک و دوستانه فی‌مابین دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: تقویت خطوط ترانزیتی حمل و نقل کالا می‌تواند فرصت‌های جدید فرا روی دو کشور برای ارتقاء سطح مناسبات تجاری و اقتصادی و تقویت روابطی پایدار ایجاد کند، که این موضوع منافع اقتصادی، سیاسی و تجاری فراوانی برای ایران و گرجستان در بر خواهد داشت.

به‌ گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز شنبه با «داویت اوسوپاشویلی» رئیس مجلس گرجستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس در ابتدای این دیدار روابط ایران و گرجستان را مناسباتی تاریخی، ریشه‌دار و پایدار خواند و افزود: جایگاه جغرافیایی و منطقه‌ای ایران و گرجستان اقتضا می‌کند روابط دو کشور در راستای منافع مشترک و در حوزه‌های گوناگون بیش از پیش گسترش و توسعه یابد.

وی در همین راستا نقش همکاری‌های پارلمانی را بسیار مهم و موثر خواند و افزود: مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط همه جانبه خود با مجلس گرجستان حمایت می‌کند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به زمینه‌های فراوان همکاری دو کشور از جمله ترانزیت کالا، توریسم، ‌ انرژی و بهره‌گیری از منابع آبی گفت: تقویت خطوط ترانزیتی حمل و نقل کالا می‌تواند فرصت‌های جدید فرا روی دو کشور برای ارتقاء سطح مناسبات تجاری و اقتصادی و تقویت روابطی پایدار ایجاد نماید که منافع اقتصادی، سیاسی و تجاری فراوانی برای ایران و گرجستان در بر خواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در همین زمینه تسهیل در صدور روادید برای تجار دو کشور را دارای اهمیت فراوانی خواند.

لاریجانی همچنین سفر هیات بلندپایه پارلمانی گرجستان به تهران را نشانه اهتمام دو کشور برای گسترش روابط نزدیک و دوستانه فی‌مابین دانست.

در ادامه این دیدار آقای داویت اوسوپاشویلی رئیس مجلس گرجستان نیز گسترش همکاری‌های همه جانبه و درازمدت با ایران را یک خواست ملی در کشورش خواند و افزود: روابط تاریخی و ریشه‌دار دو ملت اقتضاء می‌کند روابط فیمابین بیش از سطح فعلی در حوزه‌های گوناگون توسعه و گسترش یابد.

وی دو کشور را دارای ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش همکاری‌های دوستانه خواند و افزود: گرجستان حامل فرهنگ و تاریخ غنی ایران در منطقه قفقاز می‌باشد.

رئیس مجلس گرجستان در ادامه افزود: بزودی مشکل صدور روادید برای تجار و کامیونداران حل خواهد شد.

وی همچنین تروریسم را مشکلی برای امنیت و آرامش همه کشورهای منطقه خواند و افزود: گرجستان خواهان همکاری و استفاده از تجارب ایران در زمینه مبارزه با تروریسم می‌باشد.

رئیس مجلس گرجستان با دعوت از رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به کشورش، رفت و آمد مقامات بلندپایه دو کشور را زمینه‌ای برای آشنایی با ظرفیت‌ها و فرصت‌های گسترش همکاری‌ها و بهره‌گیری از آن‌ها دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز