خبرگزاری کار ایران

یک مقام آگاه به ایلنا خبر داد:

قوت گرفتن شائبه دوپینگ ۲ بازیکن عراقی / احتمال تغییر نتیجه افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۵۰۳

این تیم در ۳ بازی قبلی مرحله مقدماتی از دقیقه ۶۰ به بعد توان و رمق چندانی نداشت و بازیکنان عراق کم می‌آوردند، ولی چطور می‌شود مقابل ایران ۱۲۰ دقیقه بازی کنند و از توان بالا برخوردار باشند.

یک مقام آگاه در فدراسیون فوتبال با بیان اینکه بازیکنان عراقی در دیدار مقابل ایران شرایط طبیعی نداشتند و احتمال دوپینگ آنها زیاد است، گفت: AFC ظرف ۴۸ ساعت آینده درباره بازیکنان عراق تصمیم نهایی را اعلام خواهد کرد.

این مقام آگاه در فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه پس از پایان دیدار ایران و عراق از ۲ بازیکن این تیم به صورت تصادفی تست دوپینگ گرفته شده و احتمال دوپینگ آنها بالاستع گفت: منتظریم تا ظرف ۴۸ ساعت آینده مسوولان AFC در این زمینه اظهارنظر کنند. خوشبختانه امکانات خوبی در استرالیا برای آزمایش دوپینگ وجود دارد و نیازی نیست این نمونه‌های دریافت شده به آلمان ارسال شود و تصور می‌کنم نتیجه این آزمایشگاه به زودی اعلام شود.

وی با بیان اینکه در صورتی که دوپینگ ۲ بازیکن عراق مورد تایید قرار بگیرد عراق با جریمه تیمی روبرو خواهد شد، گفت: تنها در صورتی که دوپینگی‌های تیم عراق بیش از یک نفر باشد می‌توان به جریمه تیمی آنها امیدوار بود، ولی قطعا در صورتی که این تیم ۲ مورد مشکوک داشته می‌توان چنین استنباط کرد که آنها از نظر تیمی تخلف کرده‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بازیکنان عراق شرایط عادی نداشتند و نسبت به بازی‌های قبلی غیر طبیعی بودند، متذکر شد: این تیم در ۳ بازی قبلی مرحله‌مقدماتی از دقیقه ۶۰ به بعد توان و رمق چندانی نداشت و بازیکنان عراق کم می‌آوردند، ولی چطور می‌شود مقابل ایران ۱۲۰ دقیقه بازی کنند و از توان بالا برخوردار باشند.

این مقام آگاه ادامه داد: این درست است که بازی ایران از نظر حیثیتی و سیاسی می‌تواند انگیزه‌های زیادی در بازیکنان ایجاد کند، اما آنچه در زمین مسابقه به چشم آمد این بود که عراقی‌ها شرایط عادی نداشتند و بیش از اندازه در زمین دوندگی می‌کردند که این نمی‌تواند طبیعی باشد.

وی درمورد پیگیری پرونده دوپینگی علا عبدالزهرا گفت: این پرونده کاملا با بحثدوپینگ بازیکنان این تیم متفاوت است و موضوع از طریق مهدی محمدنبی در سیدنی در حالی پیگیری است. من بسیار امیدوارم AFC با صداقت و بدون جانبداری حق را به حقدار بدهد و ایران بتواند در مرحله نیمه‌نهایی حاضر شود و حق از دست رفته خود را بازیابد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه این موضوع در دنیای‌فوتبال بی‌سابقه است، خاطرنشان کرد: تا به حال چنین چیزی سابقه نداشت، اما با توجه به قوانین‌جدید، فیفا و AFC سخت‌گیری‌های زیادی دارند. با توجه به شرایطی که در دیدار ایران و عراق حاکم بود امیدوارم تا فردا رأی به سود ایران صادر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز