خبرگزاری کار ایران

اخوان المسلمین صدور بیانیه تسلیت مرگ پادشاه عربستان را تکذیب کرد

کد خبر : ۲۴۵۴۹۰

آنچه در برخی شبکه های اجتماعی نظیر توییتر درباره بیانیه تسلیت مرگ ملک عبدالله آمده است، موضع جماعت اخوان نبوده و منعکس‌کننده دیدگاه‌های فردی است.

جماعت اخوان‌المسلمین مصر صدور بیانیه برای درگذشت پادشاه عربستان را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی المصریون، «محمد سودان» دبیر کمیته روابط خارجی حزب «آزادی و عدالت» و یکی از رهبران جماعت اخوان المسلمین گفت که اخبار منتشر شده درباره صدور بیانیه رسمی درباره تسلیت مرگ «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان کذب است.

سودان افزود که اخوان تا کنون هیچ بیانیه تسلیتی درباره مرگ پادشاه عربستان صادر نکرده است.

وی تاکید کرد آنچه در برخی شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر درباره بیانیه تسلیت مرگ ملک عبدالله آمده است، موضع جماعت اخوان نبوده و منعکس‌کننده دیدگاه‌های فردی است.

محمد سودان در ادامه گفت که اخوان به زودی بیانیه‌ای در این زمینه صادر می‌کند.

در همین حال، انتشار بیانیه تسلیت مرگ پادشاه عربستان در صفحه اخوان‌المسلمین در توییر باعثخشم جوانان این جماعت شد؛ امری که بلافاصله رهبران این جماعت از جمله وزیر سرمایه‌گذاری دولت «هشام قندیل» نخست‌وزیر دوران «محمد مرسی» رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر آن را تکذیب کردند.

«احمد عبدالعزیز» مشاور رسانه‌ای مرسی و «جمال حشمت» یکی دیگر از رهبران اخوان‌المسلمین نیز این بیانیه را تکذیب کردند.

بنا بر این گزارش، عربستان در مارس ۲۰۱۴ جماعت اخوان‌المسلمین و هشت جماعت و سازمان دیگر را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داد و پس از برکناری مرسی، کمک‌های مالی زیادی به قاهره ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز