خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن سینماداران در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

جشنواره فیلم فجر سود زیادی برای سالن‌های سینما ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۸۹

درآمدی که از فروش بلیت‌های سینما در ایام جشنواره فیلم فجر حاصل می‌شود ۵۰درصد برای سینماداران و ۵۰درصد برای جشنواره فیلم فجر است.

محمدقاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران معتقد است که نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در سالن‌های سینما برای سینماداران سود زیادی از لحاظ مادی ندارد و بیشتر سینماداران برای مشارکت در جشن‌های انقلاب با این جشنواره همکاری می‌کنند.

محمدقاصد اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اعلام این مطلب افزود: متاسفانه امسال جلسه‌ای با دبیر جشنواره فیلم فجر برگزار نکردیم اما دبیر جشنواره سی‌و سوم فیلم فجر با ارسال نامه‌ای نظرات انجمن سینماداران را درباره نحوه نمایش فیلم‌ها در طول جشنواره و همچنین اشکالاتی که آیین‌نامه سال گذشته داشت مطرح کرد و ما نیز ایرادهای موجود را بیان کردیم و این اشکالات برطرف شده است.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که سال گذشته وجود داشت این بود که اگر کسی یا نهادی بلیت پیش‌فروش فیلم‌ها را ازطریق اینترنت خریداری می‌کرد اما به سالن نمی‌آمد، پول بلیت به سینمادار پرداخت نمی‌شد. امسال این مشکل رفع شده است.

اشرفی افزود: همچنین سال‌های گذشته سهمیه‌ای برای نهاد‌ها و ارگان‌ها درنظر گرفته می‌شد امسال این سهمیه حذف شده است و نهاد‌ها و ارگان‌ها باید خودشان بلیت خریداری کنند.

وی ادامه داد: درآمدی که از فروش بلیت‌های سینما در ایام جشنواره فیلم فجر حاصل می‌شود ۵۰درصد برای سینماداران و ۵۰درصد برای جشنواره فیلم فجر است.

اشرفی افزود: البته این میزان درآمد مبلغ زیادی نیست و سینماداران با هدف مشارکت در جشن‌های دهه فجر و انقلاب اسلامی در این جشنواره مشارکت می‌کنند.

وی همچنین درباره سالن‌های به صورت اختصاصی به گروه‌هایی همچون سینماداران، تهیه‌کنندگان، خانه سینما تعلق خواهد گرفت؛ گفت: تاکنون فقط درباره سالن‌هایی که قرار است که در اختیار خانه سینما قرار بگیرد تصمیم‌گیری شده و دو سالن به خانه سینما اختصاص داده می‌شود.

وی ادامه داد: انجمن همچنین در حال نگارش آیین‌نامه سال ۹۴ است تا وضعیت نمایش فیلم‌ها در سال ۹۴ براساس آیین نامه جدید انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز