خبرگزاری کار ایران

ماه‌ها به خاطر تیم ملی سکوت کردم؛

کی‌روش: سناریو علیه من تغییر کرد / درخشان و قلعه‌نویی حق صحبت درباره تیم‌ملی را ندارند!

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۴۰

من به دلایل خاصی در ماه های گذشته سعی کردم سکوت کنم و به خاطرمنافع تیم ملی حرفی به زبان نیاورم ولی فکر می کنم امروز باید بگویم که ما نتوانستیم به آن رویایی که در ذهن داشتیم، برسیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از اظهارات سرمربیان استقلال و پرسپولیس نسبت به تیم ملی گفت درخشان و قلعه نویی جایگاهی در فوتبال ایران ندارد. وی در عین حال تاکید کرد: در ماه های گذشته به خاطر منافع تیم ملی سکوت کرده بودم ولی حالا می خواهم حرف هایم را بزنم.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی روش امروز(شنبه) در محل هتل اقامت تیم ملی فوتبال ایران در کانبرا به سئوالات خبرنگاران پیرامون تیم ملی و عملکرد ملی پوشان در جام ملت های آسیا پاسخ داد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بعد از دیدار روز جمعه با عراق الان زمان آن رسیده است که گزارشی در مورد تیم ملی به شما ارائه دهم و دقیقا در آن توضیح دهم که کجا بودیم، کجا رسیدیم و امروز کجا هستیم و کمی هم در مورد آینده صحبت کنیم.

وی افزود: من به دلایل خاصی در ماه های گذشته سعی کردم سکوت کنم و به خاطرمنافع تیم ملی حرفی به زبان نیاورم ولی فکر می کنم امروز باید بگویم که ما نتوانستیم به آن رویایی که در ذهن داشتیم، برسیم و هم اکنون در حال برگشت به ایران هستیم.

کی روش گفت: قبل از جام جهانی به هر شکل اردوها و دیدارهایی را برای آمادگی تیم ملی فوتبال برگزار و تلاش کردیم قدم به قدم پیش برویم و اکثر مسئولان و دست اندرکاران نیز از عملکرد تیم ملی و حاصل کار راضی بودند و حال یک عده ای بیشتر و عده ای هم کمتر.

وی خاطرنشان کرد که بعد از جام جهانی من این افتخار را داشتم که علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران از من به عنوان سرمربی تیم ملی مجددا دعوت به عمل آورد. این در حالی بود که حمایت های خوب هواداران و اعتماد اکثر بازیکنان به من مرا برای ادامه همکاری بیشتر ترغیب کرد. واقعا برای من دلگرم کننده بود که این دعوت و همکاری را پذیرفتم.

وی افزود: اما بعد از دعوت و پذیرش آن از سوی من داستان و سناریو به خوبی برای ما رقم نخورد و پس از آن هیچ حمایتی از تیم ملی نشد و همچنین حمایت مالی نیز از تیم به عمل نیامد و این واقعیتی بود که ما با آن روبرو شدیم.

کی روش گفت: واقعیت این بود که ما نمی توانستیم کاری انجام دهیم و تنها مجبور بودیم یک به یک اردوها را لغو کنیم. دیدار دوستانه ای هم که نداشتیم و من به اجبار در اردوی آفریقای جنوبی سه دیدار مختلف را ازطریق ارتباطات خودم برای تیم ملی شکل دهم و در پرتغال نیز همین کار را کردم و حتی تیم فلسطین هم تصمیم گرفت که با ما بازی نکند.

وی ادامه داد: حالا می خواهم خیلی متفاوت حرف بزنم. همه مربیان و مدیرانی که در فوتبال ایران هستند با مشکلاتی که مطرح شد، دست و پنجه نرم می کنند. ولی همیشه صحبتی که با بازیکنان دارم این است که باید قبول کنیم قطر، امارات و تیم های دیگر منابع مالی خوبی دارند که از آن استفاده می کنند اما این هیچ دلیلی بر آن نیست که ما ضعیف باشیم بلکه این مسئله باید به ما روحیه بدهد و ما را هر روز قوی تر کند. همیشه می گویم که من هیچ توجیهی را قبول ندارم و تمام این مشکلات باید چالشی باشد که ما را تبدیل به یک تیم قدرتمند و بهتر کند. شک ندارم تمام آنهایی که در فوتبال ایران هستند کم و بیش با این مشکلات مواجه اند.

وی خاطرنشان کرد: برای همین هم فکر می کنم وقتی همه ما افرادی هستیم که جزو یک خانواده ایم، پس بهتر است تا مشکلات فوتبال را پیدا کنیم و برای آنها راه حل پیدا کنیم.

وی با اشاره به این که تمامی افراد حاضر در فوتبال مشکلات تیم ایران را درک و به بازیکنان افتخار می کنند، گفت: در ۳ دیدار مرحله گروهی اوج حمایت هواداران را از تیم ایران شاهد بودیم و در مقابل عراق نیز با وجود یک بازیکن کمتر با شجاعت بازی کردیم.

کی روش گفت: آرزویم این بود که با ایران در جام ملت های آسیا به مقام دست یابیم که این مساله عملی نشد و یقین کنید که هیچ فردی به اندازه بازیکنان، کادر فنی و هواداران فوتبال ایران از این موضوع ناراحت نیستند.

سرمربی تیم فوتبال ایران ادامه داد: در دیدار با عراق زنجیری بر دستان تیم ایران زده بودند. این واقعیت فوتبال است و شادی برای برنده هاست که ما بنابر دلایلی نتوانستیم برنده باشیم.

وی افزود: با وجود این شکست توانستیم احترام را از سوی رسانه های استرالیایی، هواداران و همه و همه را به دست آوریم. وقتی هواداران خودشان را در قالب یک تیم تصور می کنند به خاطر این است که غرور ملی و انگیزه ای که هواداران داشته اند برآورده شده است.

کی روش ادامه داد: باید در مورد چند بازیکن تیم ملی جملاتی را بگویم که الگوی خوبی از خودگذشتگی و شجاعت را به جای گذاشتند.

سرمربی پرتغالی تیم ایران گفت: کاپیتان ما ۱۴۹ بازی را در تیم ملی انجام داد که یک دستاورد به حساب می آید و هر چند عدد و رقم مهم نیستند بلکه مهم الگویی است که او برای بازیکنان جوان به جای گذاشت، ضمن اینکه در جام ملت های آسیا ۱۰ جوان را به تیم ملی اضافه کردم که وریا غفوری، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری، علیرضا جهانبخش، سروش رفیعی و سردار آزمون از جمله آنان هستند.

وی گفت: بدون مقام به خانه بازمی گردیم ولی بازگشت ما به خانه با یک دستاورد همراه است. نباید اکنون به مانند جام جهانی عمل کنیم که زمان را از دست بدهیم و باید در مورد آینده فوتبال ایران و بازیکنان جوان در تیم ملی صحبت کنیم.

کی روش با اشاره به اینکه تیم ایران چهار مسابقه عالی را در جام ملت ها پشت سرگذاشت، ادامه داد: بحرین را که رقیب سنتی ایران است به راحتی شکست دادیم. قطر را از جام بیرون فرستادیم و اماراتی که ژاپن را حذف کرد از پیش روی برداشتیم.

وی افزود: در دیدار دشوار مقابل عراق حدود ۸۰ دقیقه ۱۰ نفره بودیم و دو مرتبه بازی باخته را جبران کردیم.

کی روش در پاسخ به سئوالی در مورد این که آیا تمایل دارد با تیم ملی ایران ادامه دهد یا نه گفت: من این سئوال را با توجه به علاقه شخصی خودم پاسخ نمی دهم چون این اشتباه است. فکر می کنم باید به سمتی برویم که فوتبال در مسیر مدرنیته شدن قرار گیرد. در چهارسال گذشته همیشه سعی کردم که آرامش خود را حفظ و سکوت کنم. حتی در مورد خیلی از مسایل که در مورد من غیرمحترمانه عنوان شد، هیچ حرفی نزدم و فقط جاهایی صبحت کردم که مربوط به منافع مستقیم تیم ملی می شد.

وی افزود: عده‌ای فکر می‌کردند شخص کارلوس کی‌روش که سکوت کرده نشانه‌ای از ترس و ضعف او است. اما این افراد دچار سوء تفاهم و اشتباه شده‌اند. باید به آنها بگویم که آدم خودشان را پیدا کنند و دیگر کافی است.

وی ادامه داد: بعضی از افراد در طول این مدت به تیم لطمات بسیاری به طور مستقیم وارد کردند به عنوان مثال وقتی تیمشان در باشگاه می باخت به بازیکنان تیم ملی نسبت می دادند و با این کار به اعتماد به نفس بازیکنان لطمه زدند. آقای قلعه نویی رهبری این تخریب را از قبل از جام جهانی بر عهده گرفت. واقعا چه چیزی از این کار به دست می آورید؟ هیچی.

کی روش خاطرنشان کرد: دقیقا برعکس آن، ما مربیان باید در کنار هم باشیم تا بتوانیم راهکاری برای این مشکلات پیدا کنیم. وی(قلعه نویی) وقتی خودش نمی خواهد علیه تیم ملی صحبت کند دستیاران خود یا پزشک تیم یا فیزیوتراپ و یا مدیرعامل پیشین باشگاه را برای صحبت علیه تیم ملی انتخاب می کند.

وی گفت: همچنین حمید درخشان علیه تیم ملی حمله کرد و کاملا با بی احترامی کردن به تیم ملی و با گفتن اینکه عراق را باید با اختلاف می بردیم و کی روش باید برود، به شخصیت تیم ملی ضربه زد.

کی روش افزود: اگر همکاران مربی من فقط نقطه نظر مقابل من دارند باید آن را مطرح کنند ولی وقتی این کار را انجام می‌دهند بهتر است با دستکاری واقعیت و لطمه زدن به واقعیت نباشد.

وی گفت که زمان آن رسیده است که بگویم بس است دیگر، کافی است. ببینید با کاپیتان تیم ملی، آندو و بازیکنان استقلال چه کردند و چه ضربه ای به آنها وارد کردند که آنها در تیم ملی عملکرد بدی داشته باشند.

وی با انتقاد از صحبت های سرمربی پرسپولیس گفت: حمید درخشان چه فکری می کند که به خودش اجازه می دهد در مورد تیم ملی حرف بزند. تا جایی که می دانم در سال ۱۹۸۶(۱۳۶۶ شمسی) او با دیگر بازیکنان علیه تیم ملی اعتصاب کرد. وی سرمربی داماش گیلان، شاهین بوشهر و سایر تیم هایی است که به لیگ یک رفته اند و پرسپولیس نیز در ۱۰ بازی خود ۴ بازی را باخته است. حالا او با این رزومه از تیم ملی فوتبال انتقاد می کند که تیم ملی تهاجمی نیست.

وی افزود: درخشان در بزرگترین باشگاه ایران مربیگری می‌کند، اما فقط یک ممیز ۲ گل(۱/۲ گل) تیمش توانسته در هر دیدار گل به ثمر برساند. وی و قلعه‌نویی چگونه به خودشان اجازه می‌دهند در مورد تیم ملی صحبت کنند. آنها از حمایت های مالی فدراسیون استفاده می کنند اما چه دستاوری برای کشور و باشگاه خود داشته اند.

سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: به حرف‌های آنها احترام گذاشته‌ام و امیدوارم آنها نیز به حرف‌های من احترام بگذارند، چون بسیار ساده همه چیز را بیان کرده‌ام. با همه احترامی که به این مربیان می‌گذارم به آنان می‌گویم بهتر است تمرکزشان را به روی کار خود و گرفتن نتیجه بهتر برای باشگاه و هواداران بگذارند.

کی‌روش اظهار داشت: اعتقادم این است که فوتبال ایران باید تغییر کند و حال این تغییر از مدیران و سرمربیان باید شروع شود و حتی من هم باید تغییر کنم. به خصوص تعدادی از افرادی که به دنبال پایین کشیدن فوتبال ایران و مطرح کردن خودشان هستند.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌گاه آرزوی شکست یک مربی را نداشته، گفت: پدر من هم مربی فوتبال بود و می‌گفت هر روز در یکی از نیمکت‌ها به دلیل شکست، اشک می‌ریزند، پس هیچ‌گاه برای حریفم آروزی بدی ندارم و حتی وقتی دیداری را می‌برم، می‌دانم خانواده تیم حریف گریه می‌کند. این آقایان(قلعه‌نویی و درخشان) استحقاق هیچ جایگاهی را در فوتبال‌ایران ندارند و حق‌شان این نیست که روی نیمکت بنشینند. به دلیل اینکه این دو نفر مسئولیت‌هایی دارند که شک ندارم قبیله‌ای پشت سر آنها است.

وی در مورد انتشار اخباری مبنی بر استفاده یکی از بازیکنان تیم ملی عراق(علا عبدالزهرا) از مواد نیروزا گفت: تاجایی که می‌دانم در فوتبال‌ایران در مورد این مساله، فردی کاری انجام نداده است. وقتی ریو فردیناند و بن جانسون دوپینگ کنند، اینها ستاره‌های ورزش هستند و در جهان این خبر منعکس می‌شود و حال اگر شخصی به نام الزهرا یا کارلوس کی‌روش دوپینگ کند کسی چه اهمیتی می‌دهد و مطمئنا پشت گوش می‌اندازند.

سرمربی تیم ملی در مورد اشتباهات داور استرالیایی اظهار داشت: فرناندو دوسانتوز و بنجامین ویلیامز داوران دیدار ایران و عراق در کنفدراسیون آسیا دارای پرونده هستند. حتی شبکه فاکس در استرالیا به این موضوع که ویلیامز از داوری محروم شده بود اشاره کرد. دیروز به من گفته بودند اگر می‌خواهید ویلیامز با شما کاری نداشته باشد چیزی در موردش نگویید و گرنه او به دنبال انتقام است. برایم جالب است حتی مارک بوسنیچ نیز به عنوان مفسر از عملکرد داور هموطن خود انتقاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز