خبرگزاری کار ایران

در آذربایجان غربی:

۴۰ کارگر دائمی معدن طلای آق دره اخراج شدند

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۸۹۴

بدنبال تعدیل ۳۵۰ نفر از کارگران فصلی معدن طلای آق دره در «دی» ماه، روزپیش(یکم بهمن ماه) شرکت پیمانکاری «پویا زرکان» از ورود۴۰ نفر دیگر از کارگر دائمی این واحد معدنی ممانعت کرد.

۴۰ کارگر پیمانی معدن «طلای آق‌دره» واقع در استان آذربایجان غربی دیروز(یکم بهمن) به دلیل «عدم نیاز کارفرما به کار آنان» اخراج شدند.

منابع خبری ایلنا در معدن طلای آق‌دره امروز به ایلنا گفته‌اند پس ازبیکاری۳۵۰نفر از کارگران فصلیمعدن طلای آق دره در دی ماه که به اعتراض کارگران منجر شد، روز یکم بهمن ماه شرکت پیمانکاری «پویا زرکان» از ورود ۴۰ کارگر دائمی به این واحد معدنی جلوگیری کرده است.

بنا بر اظهارات کارگران، اخراج بی‌سابقه این تعداد نیروی کار دائمی در معدن طلای آق دره با حضور تعدادی از مدیران رده بالای معدن انجام شده است.

منابع خبری ما با اشاره به تفاوت نوع کار ۴۰ کارگری که دیروز اخراج شده‌اند با ۳۵۰ کارگر فصلی این معدن که ماه گذشته اخراج شده بودند توضیح دادند: پس از خروج کارگران فصلی از معدن،حدود ۲۵۰ نفر از کارگران که عموما کارگران فنی، نگهبانان و رانندگان ماشین‌های راه سازی همانند لودر وبولدزر هستند در فصل سرما باقی می‌مانند و به کار آماده‌سازی معدن برای سال آینده و زمان بازگشت به کار کارگران فصلی مشغول می‌شوند. کارگرانی که دیروز اخراج شده‌اند از همین نیروهای دائمی بودند. اخراج شدگان از هشت تا ۱۲ سال سابقه کار داشته‌اند.

کارگران به ایلنا گفته‌اند به کارگران دائمی اخراجی گفته شده است همچون کارگران فصلی با آغاز فصل بهار(۱۵ فروردین) دوباره به کارشان باز می‌گردند اما هیچ تضمینی برای بازگشت به کار آنان از سوی پیمانکار وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز