خبرگزاری کار ایران

واکنش کارفرما به مرگ ۳ کارگر در بندرعباس:

کارگران کشته شده بدون هماهنگی وارد مخزن سوخت کشتی شده بودند

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۸۶۰

مدیرعامل کشتی‌سازی عظیم گسترش: کارگران کشته شده بدون هماهنگی با نیروهای ایمنی این شرکت وارد مخزن شده‌ و اقدام به جوشکاری کرده‌اند.»

پس از انتشارگزارش‌هاییدرباره وجود ابهام در حادثه کشته شدن سه کارگر هنگام کار در مخزن سوخت کشتی در حال تعمیر سیراف در مجتمع کشتی سازی عظیم گسترش هرمز، مدیرعامل این مجتمع صنعتی مدعی شد که کارگران کشته شده بدون هماهنگی با نیروهای ایمنی این شرکت وارد مخزن شده‌ و اقدام به جوشکاری کرده‌اند. او دلیل حادثه را بی‌توجهی به تذکرات کتبی و شفاهی دانسته و به نقش مالک کشتی در بروز این حادثه اشاره کرده است.

این سخنان در حالی از جانب «مهدی سیف» مدیرعامل مجتمع کشتی سازی عظیم گسترش هرمز در گفتگو با خبرگزاری دولت ایران منتشر شده است که روز گذشته کارشناسان ایمنی کاردر گفتگو با خبرگزاری کاراز نقش فقدان امکانات ایمنی پیش و پس از حادثه در موضوع کشته شدن این سه کارگر سخن گفته بودند.

آقای سیف در واکنش به ایرنا گفته است «در برخی از مواقع وجود امکانات نیز نمی‌تواند مانع از بروز چنین حوادثی شود.»

به گفته کارفرما، طبیعت کار سنگین و خطرناک تعمیرات شناور‌ها گاهی موجب بروز چنین حوادثی می‌شود که نمونه آن‌ها در یاردهای تعمیراتی ثبت شده است.

با وجود ابهام وسردرگمی رسانه‌هادر گزارش زمان وقوع حادثه که منجر به اعلام سه زمان متفاوت برای این حادثه شده بود، کارفرما در این گفتگو به زمان دقیق حادثه اشاره‌ای نکرده است اما به گفته او بررسی‌های مقدماتی نشان می‌دهد که آتش سوزی در شناور در حال تعمیر سیراف، ناشی از کار گرم(کار با دستگاه جوشکاری و برشکاری) توسط نیروهای غیر مسوول مالک کشتی آغاز شده است.

مهدی سیف گفته است: بررسی های مقدماتی نشان می دهد که آتش سوزی در شناور در حال تعمیر سیراف، ناشی از کار گرم(کار با دستگاه جوشکاری و برشکاری) توسط نیروهای غیر مسوول مالک کشتی آغاز شده است.

به گفته او هر چند با تلاش‌های آتش نشانی این شرکت و ایزوایکو، آتش در سه ساعت اول کنترل شد، اما وزش باد شدید موجب سرایت آن به سایر قسمت‌های کشتی شد طوریکه تا پس از نیمه شب نیز ادامه داشت.

مدیرعامل مجتمع محل حادثه به خبرگزاری دولت گفته است اطلاعات دقیق تنها از طریق روابط عمومی منتشر می‌شود و هرگونه اخباری که خارج از این باشد مورد تایید صنایع کشتی سازی عظیم گسترش هرمز نخواهد بود.

ایلنا در روزهای آینده گزارش‌های تکمیلی پیرامون این حادثه منتشر خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز