خبرگزاری کار ایران

در جلسه امشب شورای عالی کار تصویب شد:

احتمال افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۴۲۳

«اعضای شورای عالی کار در جلسه امشب خود به اتفاق آراء با افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران در سال ۹۴ موافقت کردند / چنانچه این مصوبه شورای عالی کار مطابق قانون در هیات دولت تصویب شود، حق مسکن کارگران از ابتدای سال ۹۴ به ۴۰ هزار تومان در هر ماه خواهد رسید».

شورای عالی کار در سومین جلسه تعیین مزد به اتفاق آراء با افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران در سال ۹۴ موافقت کردند. تصمیم این شورا درباره افزایش حق مسکن کارگران زمانی رسمیت می یابد که به تایید هیئت دولت برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی خدایی» دبیر کمیته دستمزدهای کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور که به عنوان عضو ناظر در جلسه امروز شورای عالی کار حضور داشت، با اعلام این خبر گفت: اعضای اصلی گروه کارگری، کارفرمایی و دولتی شورای عالی کار در جسله امروز به اتفاق افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران را تصویب کردند.

وی افزود: چنانچه این مصوبه شورای عالی کار مطابق قانون در هیات دولت تصویب شود، حق مسکن کارگران از ابتدای سال ۹۴ به ۴۰ هزار تومان در هر ماه خواهد رسید.

این عضو مشاور گروه کارگری در جلسات تعیین مزد در عین حال افزود: در جلسه امروز شورای عالی کار هیچ صحبتی راجع به چگونگی افزایش حداقل دستمزد، پایه سنوانی و یا حقوق بن و خواروبار سال ۹۴ مشمولان قانون کار انجام نشد و تصمیم گیری در این خصوص در جلسات آتی شورای عالی کار صورت می گیرد.

به گفته خدایی همچنین در جلسه امروز قرار شد تا از وزرای صنعت و دارایی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای شرکت در جلسه بعدی شورای عالی کار دعوت شود.

وی در خصوص علت این دعوت گفت: این اقدام پاسخی به خواسته‌های کارفرمایان است که همواره از بابت پرداخت نشدن سهم صنعت از هدفمندی یارانه‌ها، بالا رفتن تعرفه‌های مالیاتی، نامناسب بودن عوارض گمرکی و جرایم مربوط به پرداخت نشدن حق بیمه کارگران به عنوان موانع تولید یادمی کنند.

خدایی گفت: هدف این است که با حضور این مسئولان در جلسات شورای عالی کار بتوان از شدت موانع تولید طوری کاست که دیگر کارفرمایان با افزایش واقعی دستمزد‌ها کمترین مخالفت را داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز