خبرگزاری کار ایران

شکوری‌راد در گفت‌و‌گو با ایلنا:

درک ارقام مفاسد مدیریت هشت ساله اصولگرایان دشوار است

کد خبر : ۲۴۴۳۶۵

نشریات و رسانه‌های زیادی به جریان اصولگرا وابسته‌اند اما نشریات اصلاح‌طلب نوعاً از طریق بودجه‌های غیرعمومی اداره می‌شوند و غیردولتی هستند، اما اصولگرایان همین را هم تحمل نمی‌کنند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اگر آقای بادامچیان یا کسانی نظیر او بدون پذیرش مسئولیت نسبت به تایید بی‌چون‌ و چرای احمدی‌نژاد٬ اظهارنظر جدیدی داشته باشند، باید گفت این یک پدیده است و چنین رفتاری تنها درون جریان اصولگرا قابل مشاهده است.

علی شکوری راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برگزاری همایش سراسری اصلاح‌طلبان و واکنش‌های صورت گرفته از سوی برخی اصولگرایان نسبت به برگزاری این همایش٬ عنوان کرد: همانطور که امام فرمودند جناح راست، که حالا اسم خود را اصولگرا گذاشته‌اند و آن زمان در مقابل دولت وقت شکل گرفته بودند، حتی نمی‌توانند یک مدرسه را نیز اداره کنند. این جناح در یک دوره هشت ساله علاوه بر درآمد هنگفت و بی‌سابقۀ نفت٬ تمامی امکانات و قدرت حاکمیت را در اختیار داشت اما نه تنها رونقی به اقتصاد نداد بلکه بزرگ‌ترین حیف و میل و مفاسد اقتصادی تاریخ ایران نیز در همین دولت رخ داد. با این حال شیرینی قدرت باعثشده امروز از اینکه حتی بخشی از قدرت از دست‌شان درآمده است، نگران باشند.

وی گفت: ارقام مفاسد هشت ساله اصولگرایان آنقدر بزرگ است که درک و تصور آن برای مردم دشوار است. نگاه این افراد به حکومت فرصت برای خدمت نبوده است؛ برای همین می‌توان به خوبی دلیل نگرانی آن‌ها را متوجه شد.

شکوری‌راد با اشاره به اظهارات برخی اصولگرایان٬ مبنی بر اینکه در همایش اصلاح‌طلبان٬ عناصر فتنه و ضدانقلاب حضور داشتند، گفت: بحثفتنه و ضدانقلاب برای این جناح دکان شده است این افراد نمی‌خواهند بپذیرند مردم صاحبان اصلی این کشورند و کسی نباید قیم آن‌ها باشد. مردم را که نمی‌توان متهم به فتنه‌گری کرد.

وی در خصوص اظهارات بادامچیان مبنی بر اینکه جریان اصلاح‌طلب را مطلقا قبول نداریم، گفت: قبول داشتن یا نداشتن اینها مهم نیست و اگر بادامچیان یا کسانی نظیر او بدون پذیرش مسئولیت نسبت به تایید بی‌چون‌وچرای احمدی‌نژاد، که کشور را به سراشیبی سقوط کشاند، هنوز مدعی باشند باید گفت این یک پدیده است و چنین وقاحتی تنها در این جریان قابل مشاهده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه همایش سراسری اصلاح‌طلبان نمادی از گرایش و تفکر غالب مردم بود، گفت: جناح مقابل همواره می‌خواهند مردم دسته‌دسته و متفرق باشند و هیچ‌گاه تمایلی به انسجام مردم ندارند چون قدرت مردم در انسجام آن‌ها بروز می‌کند؛ برای همین نگران هستند. مردم در انتخابات ریاست جمهوری علیرغم همه تبلیغات و فشار‌ها نشان دادند٬ دل در گرو رهبران اصلاح‌طلب دارند به همین دلیل افراطیون٬ این همایش را که جلوه‌ای از رویکرد سیاسی مردم بود تحمل نمی‌کنند.

شکوری‌راد یادآور شد: در دوره‌ای از دولت اصلاحات بنده به همراه مرتضی نبوی، به نمایندگی از دو جناح سیاسی کشور، و آقای مبلغ، معاون سیاسی وزارت کشور، طی جلساتی منشور وفاق احزاب را تهیه کردیم و در خانه‌احزاب این منشور به تایید رسید، اما احزاب اصولگرا به این منشور پایبند نماندند. منشور وفاق چارچوب فعالیت احزاب ترسیم شده بود و در آن تاکید شده بود جریان‌های سیاسی کشور باید از حقوق حزبی یکدیگر دفاع کنند، اما اصولگرایان به این منشور وفادار نماندند و به محض رسیدن به قدرت٬ تمام تعهدات گذشته خود را از یاد بردند. تعدادی از احزاب اصلاح‌طلب را منحل اعلام کردند و جلوی برگزاری جلسات، همایش‌ها و تجمعات قانونی احزاب رقیب را گرفتند. برگزاری این همایش نیز جزئی از حقوق حزبی تشکل‌های اصلاح‌طلب محسوب می‌شود و مخالفت با برگزاری آن هیچ وجه حقوقی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان بخشی از مردم هستند، گفت: ممکن نیست اصلاح‌طلبان اصول منافع ملی و انقلاب را فراموش کنند؛ اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه رقیب خود را با اتهام از صحنه رقابت حذف نکرده‌اند.

شکوری‌راد ضمن اظهار تعجب از اظهاراتی مبنی بر اینکه روزنامه‌های اصلاح‌طلب بیشتر از روزنامه‌های اصولگراست، گفت: جناح اصولگرا هزینه بسیاری را از بیت‌المال٬ صرف رسانه‌های سیاسی جناح خود کرده و می‌کند و اکنون نشریات و رسانه‌های زیادی به جریان اصولگرا وابسته‌اند در حالیکه نشریات اصلاح‌طلب نوعاً از طریق بودجه‌های غیرعمومی اداره می‌شوند و غیردولتی هستند، اما اصولگرایان همین را هم تحمل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه صداوسیما و رسانه ملی همچنان در اختیار جناح اصولگرا است، گفت: اگرچه اصولگرایان بودجه‌های بسیاری را صرف رسانه‌های خود می‌کنند، نتوانسته‌اند اعتماد مردم را جلب کنند و مخاطب چندانی ندارند، اما نشریات اصلاح‌طلب توانسته‌اند با تمام محدودیت‌هایی که دارند٬ به دلیل امانتداری در انتقال خبر و وفاداری به اصول روزنامه‌نگاری تاثیرگذار باشند و مخاطبان زیادی داشته باشند، برای همین اصولگرایان از این موضوع احساس نگرانی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز