خبرگزاری کار ایران

کشته شدن یک کارگر راه آهن در اثر برخورد با قطار

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۲۵۰

نیمه شب جمعه ۱۹ دی ماه «مرتضی رسولی» یکی از کارگران فنی راه آهن سراسری ایران رجاء، در مسیر میانه - زنجان در اثر برخورد با قطاری که از روبرو می‌آمد دچار سانحه شد و صبح روز یکشنبه ۲۸ دی ماه در بیمارستانی در تبریز در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. این کارگر پیمانی در حین بازدید از قطار بود که با برخورد با قطار روبرویی دچار سانحه شد و چند روزی را درکما به سر برد.

یکی از کارگران فنی راه آهن سراسری ایران رجاء، در مسیر میانه - زنجان در اثر برخورد با قطاری که از روبرو می‌آمد دچار سانحه شد و صبح روز یکشنبه ۲۸ دی ماه در بیمارستانی در تبریز در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیمه شب جمعه ۱۹ دی ماه «مرتضی رسولی»در حین بازدید از قطار بود که با برخورد با قطار روبرویی دچار سانحه شد و چند روزی را درکما به سر برد.

به گفتهٔ کارگران، مرتضی رسولی ۳۳ ساله و ۱۲ سال سابقه کار داشت وی متصدی گرمایش رجاء بود که زیر نظر شرکت پیمانکاری «هوشمند صنعت کارآفرین» کار می‌کرد.

یکی از کارگران در توضیح این حادثه گفت: طبق گزارش رییس قطار این حادثه در ایستگاه «رجعین» که مابین زنجان و میانه قرار دارد، در محل تلاقی دو قطار رخ داده است و موجب آسیب دیدن این کارگر شده که در ‌‌نهایت او بعد از چند روز در کما بودن جان خود را از دست می‌دهد.

وی گفت: این ایستگاه یک ایستگاه بین راهی است و امکانات لازم مانند وجود نور کافی برای دید در شب را ندارند وی ادامه داد: وقتی این کارگر برای بازدید قطار پیاده شد به دلیل مه آلود بودن هوا وتاریکی شب، دید کافی برای قطار روبرویی وجود نداشت در نتیجه با این کارگر برخورد کرد.

به گفتهٔ وی این اتفاق به دنبال ورود این کارگر به حریم قطار و عدم رعایت فاصله مجاز با آن رخ داد.
گفتنی است براساس اطلاعات به دست آمده روال بررسی سوانح در راه‌آهن به این‌گونه است که شاهدان عینی و لوکوموتیوران مشاهدات خود را به کمیسیون سوانح راه‌آهن ارائه می‌دهند و این کمیسیون در محدوده کاری و بر اساس گفته‌ها موضوع را بررسی و رای را صادر می‌کند.

در سه ماههٔ اخیر این دومین حادثه‌ای است که منجر به کشته شدن کارگران راه آهن می‌شود.
پایگاه خبری راه و شهرسازی آذر ماه گذشته از کشته شدن یکی از کارگران راه‌آهن شمال شرق در اثر برخورد با قطار خبر داده بود.

این حادثه در ۲۸ آبان ماه سال جاری اتفاق افتاد و طی آن یک کارگر پیمانکار راه آهن در اثر برخورد قطار مسافربری تبریز - مشهد در دم جان باخت.

ماموران امدادی که خود را به محل حادثه رسانده بودند، مشاهده کردند مردی ۳۲ ساله از کارمندان راه‌آهن با یک قطار مسافربری تبریز – مشهد به شماره ۴۸۸ برخورد کرده است. شدت برخورد به حدی بود که مرگ در دم این کارمند راه‌آهن را رقم زد. در پی آن حادثه خطوط راه آهن برای دقایقی مسدود شد که با تلاش ماموران تردد قطار‌ها از سرگرفته شد.

برخی از کارگران راه آهن عدم رعایت شرایط ایمنی از سوی کارگران و کمبود امکانات مناسب جهت تجهیز خطوط راه آهن جهت تردد در شب را یکی از دلایل اصلی بروز این حوادثمی‌دانند.

یکی از منابع کارگری در این باره به ایلنا گفت: به دلیل کمبود ابزار مورد استفاده، گاهی متصدیان گرمایش برای تعویض یک قطعه گرمایشی مجبورند از هر وسیله‌ای استفاده کنند تا به هر حال شرایط رفاه مسافران فراهم شود، تعویض قطعات و جایگزینی آن‌ها اگر در موقعیت‌های نامناسب مانند مسیر حرکت قطارهای دیگر صورت بگیرد ممکن است منجر به بروز حوادثی برای کارگران شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز