خبرگزاری کار ایران

۱۰۰ کارگر شهرداری «سی سخت» ۵ ماه حقوق نگرفته‌اند / معرفی کارگران به کمیته امداد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۹۲۰

«این کارگران که تحت مسئولیت شهرداری سی سخت در نقاط مختلف شهر به کارهای خدماتی و فضای سبز مشغول‌اند، علاوه بر حقوق اسفند ماه سال گذشته حقوق شهریور، مهر، آبان و آذر سال جاری را دریافت نکرده‌اند.»

پرداخت حقوق ۱۰۰ نفر از کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری «سی سخت» واقع در استان کهکیلویه و بویر احمد ۵ ماه به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری ایلنا در شهرداری سی سخت گزارش دادند، این کارگران که تحت مسئولیت شهرداری سی سخت در نقاط مختلف شهر به کارهای خدماتی و فضای سبز مشغول‌اند، علاوه بر حقوق اسفند ماه سال گذشته حقوق شهریور، مهر، آبان و آذر سال جاری را دریافت نکرده‌اند.

به گفته این کارگران، علاوه بر تعویق ۵ ماه حقوق، کارگران حق سنوات، عیدی و پاداش سال گذشته را نیز هنوز دریافت نکرده‌اند.

«عبادالله غلامی» یکی از کارگران خدماتی شهرداری سی سخت در خصوص مطالبات معوقه خود و سایر همکارانش به ایلنا گفت: تاخیر در پرداخت حقوق قانونی کارگران خدماتی باعثشده این کارگران در شرایط سخت معیشتی قرار گیرند به طوری که در تامین مایحتاج روزانه خود ناتوان شده‌اند.

او در ادامه بیان کرد: اقساط معوقه و دغدغهٔ تامین معیشت ما کارگران خدماتی آنقدر زیاد است که نمی‌توانیم مدت طولانی به این وضعیت ادامه بدهیم. متاسفانه در حال حاضر این موضوع به اعتبار، منزلت و کرامت کارگران خدماتی شهرداری ضربه‌های جبران ناپذیری وارد کرده است.

غلامی با بیان اینکه شهرداری هر ۵ تا ۶ ماه یکبار به کارگران خدماتی و فضای سبز حقوق پرداخت می‌کند در ادامه گفت: شهرداری سی سخت از ۷ سال پیش حقوق کارگران را به صورت علی‌الحساب می‌پردازد، یعنی هیچ وقت ما حقوق کامل نگرفته‌ایم. آخرین حقوقی که چند روز پیش به حساب کارگران ریخته شد حقوق مردادماه بود که آنهم ناقص پرداخت شد.

این کارگر شهرداری سی سخت در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: شهرداری سی سخت بجای پرداخت کردن حقوق معوقه کارگران در اقدامی عجیب تعدادی از کارگران خدماتی که نیازمند پول بودند را برای اخذ وام ۵۰ هزار تومان به کمیته امداد معرفی کرده است. این کارگران به سبب سختی کار روزانه‌شان مبتلا به انواع بیماری‌های جسمی شده‌اند و قرار بود آنان با اخذ این وام به پزشک معالج مراجعه کنند.

این کارگر خدماتی شهرداری سی سخت با بیان اینکه کارگران با سوابق بالا(۶ تا ۱۲ سال) به دلیل نداشتن امنیت شغلی و ترس از اخراج قدرت بیان مشکلاتشان را ندارند در ادامه دلیل به تعویق افتادن حقوق کارگران خدماتی و فضای سبز را ناشی از نبود امکانات مالی در شهرداری سی سخت عنوان کرد.

او گفت: به گفته مسئولان شهرداری درآمد ماهانه شهرداری سی سخت در حدی نیست که بتواند هزینه‌های جاری شهرداری و مطالبات معوقه کارگران خدماتی و فضای سبز را پرداخت کند، به همین دلیل شهرداری به دنبال افزایش اعتبارات و کسب در آمد است.

او در این زمینه تصریح کرد: به ما گفته‌اند منابع مالی شهرداری سی سخت را چند کارخانه(سنگ شکنی و آب معدنی) تامین می‌کردند که از چند سال پیش تولیدات این کارخانه‌ها متوقف شده است.

غلامی افزود: در حالی شهرداری سی سخت به مشکلات کارگران زیر مجموعه خود بی‌تفاوت‌ است که این کارگران حداقل حقوق را دریافت می‌کنند.

این کارگر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مزد کارگران شاغل در این کارخانه بر مبنای رقم حداقل دستمزد محاسبه می‌شود، در ادامه گفت: کارگران روزانه از ۸ تا ۱۰ ساعت کار شبانه روزی هیچ گونه مزایای جانبی همانند اضافه کاری و… برای بالا بردن مبلغ دریافتی خود ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز