خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری اتقاد کرد:

حضور نمایندگان کارگری وابسته به کارفرما در مراجع حل اختلاف

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۰۹۵

«نحوه تشکیل و انتخاب برخی از نمایندگان کارگری عضو در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف استان خوزستان با قانون کار و آیین نامه‌های مربوطه مغایر است.»

یک فعال حقوق صنفی کارگران نسبت به حضور سرپرستان کارگاه‌ها و مدیران میانی واحدهای تولیدی در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف استان خوزستان تحت عنوان نماینده کارگری انتقاد کرد.

«رضا سلطانعلی‌پور» در این باره به ایلنا گفت: نحوه تشکیل و انتخاب برخی از نمایندگان کارگری عضو در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف استان خوزستان با قانون کار و آیین نامه‌های مربوطه مغایر است.

او افزود: برخی از نمایندگان کارگری عضو در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف استان خوزستان یا از مدیران میانی واحدهای تولیدی انتخاب می‌شوند یا از سرپرستان کارگاه‌ها و در اصل نماینده کارفرمایان هستند.

نماینده اخراجی کارگران نگهبان مزارع شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر تصریح کرد: حضور این افراد به عنوان نماینده کارگری در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف به نوعی به چالش کشیدن و دور زدن قانون کار است.

سلطانعلی‌پور در ادامه با اشاره به پرونده خود و شمار دیگری از همکارانش در هیات حل اختلاف اداره کار شوشتر، گفت: دی ماه سال گذشته من و دو نفر دیگر از همکارانم از واحد نگهبانی مزارع شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون اخراج شدیم.

این فعال کارگری با اشاره به تایید حکم اخراج خود و همکارانش در هیات تشخیص اداره کار شوشتر در ماه‌های گذشته، گفت: هم اکنون در هیات حل اختلاف اداره کار شوشتر طرح دعوی کرده‌ایم و خواستار پرداخت حقوق ایام بلاتکلیفی و بازگشت به کار خود هستیم.

او تصریح کرد: هیات حل اختلاف باید با توجه به سابقه کار و مستمر بودن شغل‌مان بر اساس تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار رای به بازگشت به کار دهد و هر تصمیم دیگری مشروعیت این مرجع حل اختلاف را از بین خواهد برد.

ایلنا پیش از اینگزارش داده بودمدیر حراست کارخانه کشت و صنعت کارون شوشتر با صدور نامه‌ای در تاریخ ۳۰ دی ماه پارسال تاکید کرده است آقای سلطانعلی‌پور از این پس حق نمایندگی کارگران را ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز