خبرگزاری کار ایران

واکنش «راه آهن طبس» به تعویق حقوق کارگران پیمانی

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۷۵۶

اداره کل راه آهن شرق کشور در تکذیبیه ارسالی به دفتر خبرگزاری ایلنا، انتصاب شرکت پیمانکاری نادرکاران فردا به راه آهن طبس را نادرست خوانده و طی یک ایراد انشایی عنوان «کارگران راه آهن طبس» را خلاف واقع دانسته است.

در پی انتشار خبری درباره پرداخت نشدن مطالبات حقوقی بیش از ۲۰ نفر از کارگران راه آهن که زیر نظر شرکت پیمانکاری نادرکاران فردا در شهرستان طبس کار می‌کنند، اداره کل راه آهن شرق در واکنش به درج عنوان «کارگران راه آهن طبس» در تیتر این خبر تکذیبه‌ای به ایلنا ارسال کرد. ایلنا در تاریخ ۲۴ آذماه خیر داده بود بیش از ۲۰ نفر از کارگران راه آهن طبس، که تحت قرارداد با شرکت پیمانکاری «نادرکاران فردا» مشغول به کار بودند، با وجود سپری شدن یک ماه از اتمام قرارداد کارشان بین ۱ تا ۲ ماه حقوق و بیش از ۴ سال حق سنوات خدمت خود را دریافت نکرده‌اند.

یکی از کارگران این شرکت پیمانکاری به ایلنا گفته بود: بعد از گذشت نزدیک به ۱ ماه از اتمام قرارداد با شرکت نادرکاران فردا، این شرکت هنوز با کارگران تسویه حساب نکرده است و بیشتر کارگران این شرکت از ۱ تا ۲ ماه و تعدادی از آنان تا ۵ ماه حقوق طلبکارند. عدم پرداخت حق بیمه به مدت ۴ ماه از دیگر مطالبات صنفی کارگران این شرکت پیمانکاری است.

اداره کل راه آهن شرق کشور در تکذیبیه ارسالی به دفتر خبرگزاری ایلنا، انتصاب شرکت پیمانکاری نادرکاران فردا به راه آهن طبس را نادرست خوانده و طی یک ایراد انشایی عنوان «کارگران راه آهن طبس» را خلاف واقع دانسته است. این در حالی است که این اداره کل، پیش از این در نامه‌ای جداگانه خواستار پیگیری وضعیت کارگران شرکت نادرکاران فردا لز طریق معاونت مسافری راه آهن جمهوری اسلامی شده بود که رونوشت آن به دفتر خبرگزرای ایلنا هم ارسال شد. تکذیبیهٔ ارسالی از سوی اداره کل راه آهن شرق و همچنین رونوشت نامهٔ ارسالی از سوی این اداره کل در ارتباط با پیگیری وضعیت کارگران شرکت نادر کاران فردا مطابق ماده ۲۳ قانون مطبوعات در ادامه می‌آید.

در تکذیبیه اداره کل راه آهن شرق آمده است: «در خصوص خبر منتشر شده در آن خبرگزاری با کد خبر ۲۳۳۴۶۸ مورخ: ۲۴/۹ / ۱۳۹۳ با عنوان‌» عدم پرداخت حقوق ۲۰ کارگر راه آهن طبس یک ماه پس از خاتمه قرارداد پیمانکار» به اطلاع می‌رساند که شرکت نادرکاران فردا با اداره کل راه آهن شرق یا ایستگاه راه آهن طبس هیچگونه قراردادی حهت تامین نیرو ندارد و انتصاب عدم دریافت حقوق کارگران آن شرکت به اداره کل راه آهن شرق یا ایستگاه راه آهن طبس خلاف واقع می‌باشد.»

همچنین در نامه‌ای که در تاریخ ۲۴ / ۹/۱۳۹۳ خطاب به معاونت مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران ارسال و رونوشت آن از طریق این اداره، در اختیار ایلنا قرار گرفته مدیر کل راه آهن شرق از این معاونت درخواست پیگیری مطالبات معوقه این کارگران را خواستار شده است. در این نامه آمده است:
«به پیوست خبر خبرگزاری ایلنا با عنوان " عدم پرداخت حقوق ۲۰ کارگر راه آهن طبس یک ماه پس از خاتمه قرارداد پیمانکار ارسال می‌گردد. " لطفا اوامر مقتضی مبنی بر پیگیری موضوع از طریق شرکت رجاء و ناظر قرارداد امر به ابلاغ گردد»
گفتنی است، شرکت نادرکاران فردا ارائه دهنده خدمات به شرکت‌های حمل و نقل ریلی است و به عنوان پیمانکار با شرکت راه آهن سراسری ایران(رجا) کار می‌کند. در همین حال برخی از فعالین صنفی می‌گویند وضعیت رسیدگی به مشکلات حقوقی کارگران در شرکت نادرکاران فردا به دلیل آنچه «بی‌توجهی کارفرما به وضعیت کارگران عنوان شده» مناسب نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز