خبرگزاری کار ایران

اروپا طلا را بالا کشید

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۶۸۳

تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه گریت وال فیوچرز تاکید کرد که نگرانی های سیاسی مربوط به یونان تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا در روزهای اخیر داشته است.

قیمت جهانی طلا همچنان تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله نوسانات ارزش دلار، بحران سیاسی یونان و ادامه روند نزولی قیمت نفت و افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی قرار دارد.

به گزارش ایلنا، کاهش پیش بینی رشد اقتصادی جهان توسط بانک جهانی نیز فشار بیشتری را بر شاخص سهام و قیمت نفت وارد کرده و این مساله به نفع قیمت جهانی طلا بوده است. صندوق بین المللی پول نیز قرار است هفته آینده پیش بینی خود نسبت به چشم انداز اقتصادی جهان در سال ۲۰۱۵ میلادی را منتشر کند.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که علت اصلی افزایش قیمت طلا در روزهای گذشته، رشد تقاضای فصلی به خصوص در بازار چین است. چین در آستانه سال جدید قرار دارد.

بحران سیاسی یونان و احتمال خروج این کشور از منطقه یورو نیز موجب شده تا ارزش یورو در برابر دلار به پایین ترین سطح در ۹ سال اخیر برسد.

هوانگ وی تحلیلگر موسسه گریت وال فیوچرز تاکید کرد که افزایش ریسک اقتصادی در اروپا موجب افزایش تقاضای فیزیکی طلا شده است. اختلاف بین سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز