خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال وزیر کار خبر داد:

۳۵ هزار نفر از مجموع ۱۹۰ هزار نفر جمعیت فعال ایلام بیکارند

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۵۸۳

«حل مشکلات مربوط به اشتغال از یکسو نیازمند کارگزاران اقتصادی بوده و از سوی دیگر نیازمند بازیگران اجتماعی(انجمن‌ها، نهاد‌ها، تشکل‌ها و احزاب) است که همگی این موارد می‌تواند در ایجاد اشتغال نقش تاثیرگذاری را داشته باشند.»

معاون وزیر کار از بیکاری ۳۵ هزار نفر از مجموع ۱۹۰ هزار نفر جمعیت فعال استان ایلام خبر داد.

«حسن طایی» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام، با بیان اینکه باید تعداد فرصت‌های شغلی در این استان سالانه به نزدیک ۱۰ هزار نفر برسد تا بتوانیم مشکلات بازار کار را حل کنیم، افزود: اشتغال خروجی یک سیاست خارجی نیست بلکه محصول یک سیستمی است که بتواند خوب و مفید عمل کند.

طایی افزود: حل مشکلات مربوط به اشتغال از یکسو نیازمند کارگزاران اقتصادی بوده و از سوی دیگر نیازمند بازیگران اجتماعی(انجمن‌ها، نهاد‌ها، تشکل‌ها و احزاب) است که همگی این موارد می‌تواند در ایجاد اشتغال نقش تاثیرگذاری را داشته باشند.

طایی با بیان اینکه ایجاد اشتغال حاصل مولفه‌های مختلفی است، افزود: آموزش، سرمایه گذاری، محیط مناسب، فضای مساعد سرمایه گذاری و وجود تقاضا وبازار مناسب از مهم‌ترین این مولفه‌ها است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرهنگ سازی مناسب و بهره وری نیروی کار، ریسک پذیری جریان تجارت خارجی دوسویه و نظام کارآمد را از دیگر مولفه‌های مهم در ایجاد اشتغال عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ساماندهی کسب و کارهای خانگی خرد و کوچک یکی از سیاست‌های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است که بتواند آن‌ها را در قالب یک فرد یا بنگاه از هنگام تهیه مواد اولیه تا تولید و بازاریابی حمایت کند.

طایی یادآور شد: بدون شک رشد اقتصادی باعثبه گردش درآمدن رونق اقتصادی و توسعه و حرکت واحدهای تولیدی، صنعتی شده که می‌تواند اشتغال پایدار را به وجود آورد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حمایت دولت از کارآفرینان، گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید نگاه مثبتی به کارآفرینان دارد و آن‌ها را همکاران خود در بخش خصوصی و مددکارانی در ارایه برنامه‎ و طرح‎های خود می‌داند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز