خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی کار سیمان دورود:

کاهش فروش امنیت شغلی کارگران «سیمان دورود» را به خطر انداخته است

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۳۶۱

«کارخانهٔ سیمان دورود در حال حاضر ۲۵۰ هزار تن ماده اولیه تولید «کلینکر» مازاد دارد که موفق به فروش آن نشده است و این امر در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است. هرچه مدت زمان فروش آن به طول بیانجامد از قیمت واقعی آن کاسته می‌شود و عملا سودی عاید شرکت و در ‌‌نهایت کارگران نمی‌شود.»

نماینده کارگران شرکت سیمان دورود افت شدید فروش سیمان را تهدیدی برای امنیت شغلی بیش از ۸۲۰ نفر از کارگران این شرکت دانست.

منصور ساکی، رئیس شورای اسلامی کار سیمان دورود با اعلام اینکه در ماه‌های اخیر شاهد رکود شدیدی در صنعت سیمان بودیم به ایلنا گفت: عدم فروش مناسب سیمان در داخل کشور و محدودیت‌های به وجود آمده در صادرات سیمان به کشورهای منطقه باعثشده با تهدید جدی امنیت شغلی کارگران مواجه باشیم.

نماینده کارگران در ارتباط با وضعیت کارخانه سیمان دورود گفت: کارخانهٔ سیمان دورود در حال حاضر ۲۵۰ هزار تن ماده اولیه تولید «کلینکر» مازاد دارد که موفق به فروش آن نشده است و این امر در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است. هرچه مدت زمان فروش آن به طول بیانجامد از قیمت واقعی آن کاسته می‌شود و عملا سودی عاید شرکت و در ‌‌نهایت کارگران نمی‌شود.

منصور ساکی دلیل این امر را ناشی از ضعف مدیریت ر صنعت سیمان دانست و افزود: وجود مدیریت ضعیف و عدم انجام بازاریابی مناسب توسط تیم مدیریتی باعثشده تولیدات شرکت به فروش نرسد و ما با رکود بالایی در فروش سیمان مواجه باشیم.

به گفتهٔ وی در صورتیکه روند فعلی ادامه پیدا کند به تدریج کارخانه دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شود و امنیت شغلی کارگران در آینده‌ای نزدیک با تهدید جدی مواجه خواهد شد.

منصور ساکی که در عین حال رییس کانون شوراهای اسلامی استان لرستان نیز است، همچنین به وضعیت نامناسب سایر کارخانه‌های موجود در شهرستان دورود و استان لرستان اشاره کرد و گفت: بسیاری از کارخانه‌های اطراف ما نمی‌توانند حقوق کارگران را پرداخت کنند و گا‌ه حقوق کارگران کارخانه‌های چون کاشی جم و فولاد و چدن دورود تا ۴ ماه به تاخیر می‌افتد. ما سنگ بری‌هایی در لرستان داریم که در کشور نمونهٔ مشابه ندارد اما شرایط کار شرکت و وضعیت کارگران در این شرکت‌ها به گونه‌ای شده که بسیاری از سنگ بری‌های اطراف این شرکت هم از ترس عدم ثبات شغلی تعطیل شدند. به گفتهٔ وی این امر موجبات بیکاری هرچه بیشتر کارگران و تحمیل فشار مضاعف در تامین معیشت برای آنان را فراهم می‌کند.

ساکی تصریح کرد: استان لرستان رتبهٔ نخست بیکاری در کشور را دارد و شهرستان دورود یکی از محروم‌ترین شهرهای آن است که علی رغم وجودکارخانه‌های با قدمت بالا بیشترین مشکلات را در حوزهٔ کارگری دارد. متاسفانه عدم وجود مدیریت قوی در کارخانه‌های قدیمی استان و به تبع آن بازاریابی ضعیف در فروش محصولات باعثشده کارگر از فردای کار خود مطمئن نباشد. چون هر لحظه ممکن است به دلیل رکود در فروش محصولات، کار در بسیاری از کارخانه‌ها متوقف شوند.

وی گفت: کارخانه سیمان دورود بیش از ۸۲۰ کارگر دارد که ۱۸۰ نفر آن رسمی و ۲۴۰ کارگر قراردادی هستند و مابقی کارگر شرکتی محسوب می‌شوند که هم اکنون با توجه با شرایط فروش سیمان دغدغهٔ تهدید امنیت شغلی رادارند.

به گفتهٔ این فعال کارگری، پروژه‌های سدسازی عمده‌ترین خریداران سیمان بودند که به دلیل توقف بسیاری از این پروژه‌ها خرید سیمان با کاهش مواجه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز