خبرگزاری کار ایران

در خوزستان می‌گذرد:

۱۹ ماه بلاتکلیفی ۲۲۰ کارگر «آجر جیل» بدون حقوق و بیمه

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۰۰۴

«با گذشت ۷ ماه از تعطیلی این کارخانه(از خرداد ماه ۹۳) در استان خوزستان هنوز وضعیت ۲۲۰ کارگر قراردادی این واحد تولیدی نامشخص است. این کارگران از خرداد ماه سال گذشته(۹۲) با آغاز مشکلات مالی کارخانه حقوق نگرفته‌اند.»

رئیس نهاد صنفی کارخانه «آجر جیل» در شهرستان کارون از طولانی شدن بلاتکلیفی کارگران پس از گذشت ۷ ماه از تعطیلی این واحد تولیدی خبر داد و گفت ۲۲۰ کارگر این کارخانه با احتساب زمان تعطیلی، بیش از ۱۹ ماه حقوق از کارفرما طلبکارند.

«رحیم باوی» در این باره به ایلنا گفت: با گذشت ۷ ماه از تعطیلی این کارخانه(از خرداد ماه ۹۳) در استان خوزستان هنوز وضعیت ۲۲۰ کارگر قراردادی این واحد تولیدی نامشخص است. این کارگران از خرداد ماه سال گذشته(۹۲) با آغاز مشکلات مالی کارخانه حقوق نگرفته‌اند.

او گفت: مهم‌ترین مشکل کارخانه آجر جیل و کارگرانش اختلافات داخلی سهام داران است.

این فعال کارگری افزود: کارخانه آجر جیل طی دو سال گذشته دو بار تعطیل اعلام شد، یکبار از خرداد ماه سال ۹۲ به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد که در اواخر‌‌‌ همان سال مجددا آغاز بکار کرد.

باوی با اشاره به اینکه کارگران این کارخانه ۱۵ تا ۲۰ سال سابقه کار دارند، در خصوص مستمری بیمه بیکاری کارگران گفت: متاسفانه بعد از گذشت ۷ ماه از تعطیلی کارخانه هنوز مستمری بیمه بیکاری این کارگران برقرار نشده است.

نماینده کارگران کارخانه آجر جیل با بیان اینکه تنها خواسته او و سایر همکارانش احیاء کارخانه و بازگشت به کار است، در مورد معوقات بیمه‌ای کارگران تصریح کرد: همزمان با تعویق حقوق کارگران بیمه آنان نیز به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

او یکی از دلایل افزایش مشکلات کارخانه را ناشی از بدهی‌های سنگین مالی این واحد تولیدی به تامین اجتماعی، دارایی و ادارات گاز و برق دانست و گفت: با وجود آنکه کارگران برای حل مشکل خود به ارگان‌های مختلفی مراجعه کرده‌اند اما پیگیری‌های آن‌ها نتیجه‌ای در بر نداشته است.

به گفته باوی، به نظر می‌رسد مسئولان استانی و شهرستانی نسبت به سرنوشت کارگران آجر جیل و خانواده‌هایشان بی‌توجه‌اند. باعثتاسف است که مسئولان استان خوزستان از مشکلاتی که کارگران با آن روبرو هستند مطلع‌اند اما هیچ واکنش خاصی از خود نشان نمی‌دهند.

این کارگر آجر جیل وضعیت زندگی و تامین معاش کارگران بیکار شده کارخانه را نامناسب توصیف کرد و در خاتمه تاکید کرد: مسئولان موضوع احیاء کارخانه را پی گیری کنند چرا که کارگران این واحد بیش ازاین تحمل بی‌کاری وبی پولی را ندارند و در این میان صدمات جبران ناپذیری به زندگی خانوادگی آنان وارد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز