خبرگزاری کار ایران

عضو کانون صنفی معلمان ایران هشدار داد:

برنامه دولت برای لغو پرداخت حقوق به دانشجویان دبیری

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۶۴۱

«در طرح آقای نوبخت آمده است که هم اکنون شرایط تغییر کرده است و وزارت آموزش و پرورش از این پس نیازی ندارد که دانشجویان متعهد به خدمت را بپذیرد و به آنان حقوق بپردازد.»

عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران نسبت به برنامه دولت برای لغو پرداخت حقوق به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هشدار داد.

«مهدی بهلولی» با اشاره به طرح پیشنهادی آقای نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حذف حقوق پرداختی به دانشجویان دبیری، به ایلنا گفت: در طرح آقای نوبخت آمده است که هم اکنون شرایط تغییر کرده است و وزارت آموزش و پرورش از این پس نیازی ندارد که دانشجویان متعهد به خدمت را بپذیرد و به آنان حقوق بپردازد.

او افزود: استدلال آقای نوبخت این است که هم اکنون بیش از ۳ میلیون تحصیلکرده بیکار وجود دارند بنابراین وزارت آموزش و پرورش بهتر است به جای تربیت معلم، استخدام رسمی و پرداخت حقوق بالا، تحصیلکرده‌های بیکار را که حاضرند به صورت پیمانی و با حقوق ناچیز معلم شوند به کار بگیرد.

بهلولی ادامه داد: شنیده ها حکایت از این دارد که وزارت آموزش و پرورش قصد دارد این پیشنهاد را در قالب لایحه به مجلس ببرد.

این فعال حقوق صنفی معلمان با اشاره به بیانیه چندی پیش رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره پیشنهاد آقای نوبخت، گفت: رئیس دانشگاه فرهنگیان در این بیانیه موضعی بینابینی گرفت و حتی لغو پرداخت حقوق به دانشجویان این دانشگاه را توجیه کرد، در حالی که رئیس دانشگاه باید مدافع حقوق دانشجویان خود باشد.

بهلولی تصریح کرد: رئیس دانشگاه فرهنگیان در این بیانیه با این استدلال که دانشجویان بخاطر عشق و علاقه می‌خواهند دبیر شوند نه به خاطر حقوق ۵۰۰ هزار تومانی، لغو پرداخت این حقوق به دانشجویان دبیری را توجیه کرده است.

او گفت: اغلب دانشجویان دبیری خاستگاه طبقاتی ضعیف یا متوسط دارند و به حقوق ۵۰۰ هزار تومانی وزارت آموزش و پرورش وابسته‌اند و این حقوق باعثمی‌شود بتوانند استقلال مالی‌شان را از خانواده خود بدست آورند.

او در ادامه بیان کرد: نگرش آقای فانی و تیمش به وزارت آموزش و پرورش، کاملا اقتصادی و صرفه جویانه است و به عبارتی این وزارتخانه را یک بنگاه اقتصادی می‌بینند.

عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران در پایان گفت: وزارت آموزش و پرورش در برابر توصیه‌ها و پیشنهادات اقتصاددانان دولت منفعل است و تمام دستورات آنان را بدون چون و چرا اجرا می‌کنند.

گفتنی است دانشجویانی که در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می‌شوند در ازای تعهد به خدمت در وزارت آموزش و پرورش، توسط این وزارتخانه بورسیه می‌شوند.

وزارت آموزش و پرورش ماهانه حدود ۵۰۰ هزارتومان به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حقوق می‌پردازد.

دانشگاه فرهنگیان در هر استان دو شعبه پردیس دارد و هرسال حدود ۲۵ هزار دانشجو را در رشته‌های مختلف می‌پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز