خبرگزاری کار ایران

کارگران لوله صفا به صورت همزمان مقابل فرمانداری ساوه و در محوطه کارخانه تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۳۷۵

«نزدیک به ۶۰ کارگر لوله و نورد صفا صبح امروز در اعتراض به تعویق ۴ ماه حقوق و بیش از ۱۶ ماه بیمه مقابل فرمانداری ساوه تجمع کردند / همزمان بیش از ۱۰۰ کارگر دیگر در محوطه کارخانه تجمع کردند و لاستیک به آتش کشیدند.»

نزدیک به ۶۰ کارگر لوله و نورد صفا صبح امروز(یکشنبه ۲۱ دی) در اعتراض به تعویق ۴ ماه حقوق و بیش از ۱۶ ماه بیمه مقابل فرمانداری ساوه تجمع کردند. همزمان بیش از ۱۰۰ کارگر دیگر در محوطه کارخانه تجمع کردند و لاستیک به آتش کشیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود یک هزار کارگر لوله و نورد صفا از شهریور ماه امسال تاکنون حقوق نگرفته‌اند. کارفرما ماه گذشته قول داده بود مطالبات معوقه‌ کارگران را تا روز ۵ دی ماه پرداخت کند. کارگران می‌گویند کارفرما نه تنها مطالبات معوقه آن‌ها را در موعد مقرر پرداخت نکرده است بلکه خط تولید کارخانه را از روز ۷ دی ماه تعطیل کرده است.

این در حالی است که کارخانه لوله و نورد صفا پیش از این نیز در فاصله روزهای ۲۹ آذر تا ۵ دی ماه به دلایلی چون کمبود مواد اولیه، فوت مادر کارفرما و مرگ یکی از کارگران به نام «فرزاد صفری» بر اثر حادثه حین کار تعطیل بوده است.

در همین رابطه، یکی از کارگران با اشاره به جلسه دیروز کارفرما و شورای تامین شهرستان ساوه به ایلنا گفت: در جلسه دیروز مصوب شد که بیست و یکم دی ماه(امروز)، دهم بهمن، دهم اسفند و ۲۵ اسفند، مبالغی معادل یک ماه حقوق به کارگران پرداخت شود و روز ۲۸ اسفند نیز عیدی و پاداش کارگران پرداخت شود.

او افزود: بر اساس این مصوبه، پرداخت سه ماه از حقوق کارگران به سال آینده موکول می‌شود. همچنین در جلسه دیروز مصوب شد که بیش از ۱۶ ماه بیمه معوقه کارگران از اواسط این هفته پرداخت شود.

این کارگر معترض در تشریح نیت همکارانش از به آتش کشیدن لاستیک‌ در محوطه کارخانه گفت: مقام‌های محلی اعتراضات کارگران لوله و نورد صفا را نادیده می‌گیرند، بنابراین ما با به آتش کشیدن لاستیک‌ و ایجاد دود و آلایندگی سعی می‌کنیم مردم عادی را از اعتراض صنفی‌مان با خبر کنیم.

گفتنی است کارگران لوله و نورد صفا دیروز نیز در محوطه کارخانه تجمع کرده بودند. همچنین کارگران این واحد تولیدی از تاریخ ۲۷ مهر تا ۱۷ آبان و به مدت ۱۸ روز در اعتراض به تعویق سه ماه حقوق و بیش از ۱۶ ماه بیمهدست از کار کشیده بودند.

کارخانه لوله و نورد صفا در مجاورت بزرگراه ساوه به تهران و در کیلومتر نهم این بزرگراه قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز