خبرگزاری کار ایران

طی ۹ ماه گذشته گزارش شد:

افزایش ۱۵ درصدی جان باختگان حوادثکار در همدان / مجروحان کار ۲۸ درصد زیاد شدند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۳۱۲

«شمار جان باختگان حوادثکار در ۹ ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.»

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از کشته شدن ۵۱ نفر در این استان بر اثر حوادثناشی از کار طی ۹ ماه گذشته خبر داد.

«علی احسان صالح» درباره این آمار توضیح داد: شمار جان باختگان حوادثکار در ۹ ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی با ذکر اینکه تمامی فوت شدگان ناشی از حوادثکار در ۹ ماهه اول امسال مرد بوده‌اند بیان کرد: شمار جان باختگان حوادثکار همدان در سال گذشته ۴۳ مرد و یک زن بوده است.

وی از افزایش ۲۸ درصدی مجروحان سوانح کار خبر داد و گفت: ۴۴۱ نفر در سوانح ناشی از کار در ۹ ماهه سالجاری مجروح و مصدوم شدند که از نظر جنسیت ۴۳۴ نفر از مجروحان مرد و هفت نفر زن هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان یادآور شد: سال گذشته در این مدت زمان ۳۳۸ مرد و پنج زن در حوادثناشی از کار مجروح و مصدوم شدند.

وی حوادثکار را از دو منظر تشریح کرد و گفت: برخی از افراد پیش از بروز سانحه به علت بیماری از جمله سکته قلبی جان باخته سپس دچار سانحه کار می‌شوند که در معاینات پزشکی این موضوع رصد و مشخص می‌شود.

وی سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از مهم‌ترین عوامل فوت ناشی از حوادثکار دانست که می‌توان با رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاعات بروز این حوادثرا تا حد قابل توجهی کاهش داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز