خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از حواشی پس از نطق مطهری:

حصر غیرقانونی است / حمله نمایندگان به علی مطهری / تعطیلی صحن علنی مجلس

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۲۴۱

تعدادی از نمایندگان سعی داشتند علی مطهری را از پشت تریبون پایین بکشند / خبرنگاران از صحن علنی مجلس به بیرون هدایت شدند / مسعود پزشکیان٬ موسی‌الرضا ثروتی و جواد جهانگیرزاده برای دلجویی از مطهری، نزد وی رفتند.

نطق امروز علی مطهری در مجلس با حاشیه‌های زیادی همراه بود تا آن حد که ابوترابی دستور به تعطیلی صحن علنی مجلس را داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا؛ علی مطهری که در خصوص حوادثسال ۸۸ و برخورد صداوسیما صحبت می‌کرد٬ به انتقاد از صداوسیما پرداخت چراکه به اعتقاد وی این رسانه در موضوع ۹دی راه افراط را در پیش گرفته بود و بر طبل تفرقه می‌کوبید. صحبت‌های مطهری در ادامه به موضوع حصر اختصاص داشت که دیدگاه‌های مطهری به مذاق نمایندگان خوش نیامد تا ادامه نطق او با فریادهای نمایندگان همراه شود.

شروع نطق مطهری:

بر اساس این گزارش٬ علی مطهری در جلسه علنی امروز در نطق میان‌دستور خود با تبریک میلاد پیامبر اسلام با اشاره به عملکرد سازمان صداوسیما گفت: متاسفانه صداوسیما در این‌باره در مقایسه با بزرگداشت جشن ملی چون نوروز٬ بسیار ضعیف عمل کرده است.

مطهری در ادامه نطق خود به حصر کروبی و موسوی و زهرا رهنورد اشاره کرد و گفت: این موضوع بر اساس قانون‌اساسی غیرقانونی است.

ادامه نطق مطهری با تذکر ابوترابی همراه بود که علی مطهری گفت بهتر است آقای ابوترابی این تذکر را پس از نطق به من می ‌داد. صحبت‌های ابوترابی٬ آغاز فریاد‌های نمایندگان بر سر مطهری بود که او را فتنه‌گر و منافق می‌خوانند.

شروع شعارها علیه مطهری

در میان صحبت‌های مطهری در حالیکه میکروفن او برای ادامه نطق هفت دقیقه‌ای باز شده بود٬ نمایندگان با فریادهای مکرر دو دو اجازه شنیدن صدای مطهری را ندادند و مطهری توضیح داد که رایش در سال ۸۸ به محسن رضایی بوده است.

در این میان برخی از نمایندگان مجلس علیه این موضوع شعارهای " مرگ بر فتنه‌گر " و " مرگ برمنافق " سر دادند و نطق مطهری را قطع کردند.

پس از اینکه علی مطهری در نطق میان دستور خود از غیرقانونی بودن حصر صحبت کرد٬ تعدادی ازنمایندگان با سر دادن شعار مرگ بر فتنه‌گر و مرگ بر منافق به سمت مطهری هجوم بردند.

این در حالی است که تعدادی از نمایندگان سعی داشتند علی مطهری را از پشت تریبون پایین بکشند٬ اما علی مطهری همچنان قصد داشت به نطق خود ادامه دهد.

با ادامه صحبت‌های مطهری، جمع زیادی از نمایندگان دور وی که در جایگاه ناطق ایستاده بود حلقه زدند.

این درگیری بین فتح‌الله حسینی و اکبریان نماینده‌های حاضر در صحن با علی مطهری نماینده تهران پیش آمد.

محمدحسن ابوترابی‌فرد پس از برهم خوردن نظم مجلس که ریاست صحن را برعهده داشت تنفس کوتاهی را اعلام کرد تا بیش از این جو متشنج نشود.

هدایت خبرنگاران به بیرون از مجلس

بعد از این جریانات خبرنگاران از صحن علنی مجلس به بیرون هدایت شدند.

در ادامه این ماجرا محمدحسن ابوترابی فرد اعلام کرد که مطرح کردن این نوع صحبت‌ها در فضای کنونی مجلس مصلحت نیست و شما نیز باید شان نمایندگی خودتان را حفظ کنید و در این راستا با همه نمایندگان همکاری و هماهنگی داشته باشید.

در این اتفاق تعدادی از نمایندگان همچون نادر قاضی‌پور٬ نعیمی رز٬ حاجی دلیگانی و موسوی‌نژاد پای تریبون جمع شده و با شعار مرگ بر فتنه‌گر خواهان پایان نطق مطهری شدند.

گفتنی است عابد فتاحی در این درگیری جلوی مطهری ایستاده بود تا نگذارد نمایندگان به مطهری نزدیک شوند.

قابل ذکر است نمایندگانی چون مسعود پزشکیان٬ موسی‌الرضا ثروتی و جواد جهانگیرزاده نزد مطهری رفتند تا از وی دلجویی کنند.

ابوترابی و دستور تعطیلی جلسه امروز

نائب رئیس مجلس پس از نطق مطهری گفت: مطرح کردن این موضوعات در فضای مجلس مناسب و به مصلحت نیست.

محمدحسن ابوترابی فرد در جریان بهم خوردن نطق میان دستور علی مطهری که با شعارهای نمایندگان بهم خورد در ارتباط با صحبت‌های مطهری پیرامون مسئله حصر خطاب به علی مطهری تصریح کرد: شما درفضای واقعی کشور قرار دارید و می‌دانید آنچه که درمورد این افراد صورت گرفته است با نهایت رافت اسلامی بوده و اگر اراده نظام غیر از این بود با آنها باید به صورت دیگر برخورد می شد. بنابراین مطرح کردن این موضوعات در فضای مجلس مناسب و به مصلحت نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز