خبرگزاری کار ایران

خسروتاج:

برگزاری نمایشگاه‌های فروش اصناف بعد از ۲۲ بهمن ممنوع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۱۵۸

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وظایف تشکل‌ها قیمت‌گذاری نیست، گفت: همزمان با کاهش قیمت نفت نقش اصناف در جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور بسیار حائز اهمیت است.

مجتبی خسروتاج با حضور در نخستین اجلاس دوره ششم اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه وضع عوارض بر صادارت مواد خام می تواند مانع فروش آنها شود، اظهار داشت: در این مسیر ارائه اعتبارات به خریداران داخلی برای خرید محصولات آن هم در شرایط رکود بسیار مؤثر خواهد بود.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه همزمان با کاهش قیمت نفت نقش اصناف در جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور بسیار حائز اهمیت است، افزود: باید با این اعتقاد که صنعت داخلی نیازمند حمایت است با همکاری بخش های مختلف مانع ورود کالاهای قاچاق به کشور شویم. البته یکی از دغدغه‌های وزارت صنعت در بخش حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هم این موضوع است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: هیچ کالایی نباید به صورت قاچاق وارد واحد‌های صنفی شود و وظیفه‌ی ما این است که بتوانیم حساسیست را در بین مردم و واحد‌های صنفی در رابطه با بحثقاچاق داشته باشیم و تا زمانی که بازار داخل برای کالای قاچاق ظرفیت داشته باشد و حساسیتی در این زمینه وجود نداشته باشد موفق نخواهیم بود.

وی با تاکید بر این‌که وظایف تشکل‌ها قیمت‌گذاری نیست، گفت: تشکل‌ها حق ندارند برای مصرف‌کننده قیمت‌گذاری کنند و هر کسی باید در راستای وظایفی که برایش تعریف شده حرکت کند.

خسرو تاج در مورد برگزاری نمایشگاهها توسط اصناف افزود: اگر قرار است نمایشگاهی برگزار شود، واحد‌های صنفی اتاق اصناف باید این کار را انجام دهند. همچنین از نظر زمان‌بندی نیز باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که از ۲۰ تا ۲۲ بهمن‌ماه تمامی نمایشگاه‌ها به پایان برسند چون برخی می‌خواهند در روزهای پایانی سال کسری درآمد خود را جبران کنند؛ بنابراین در تلاشند در روزهای پایانی سال این نمایشگاه‌ها را برگزار کنند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برای جمعیت چند میلیونی تهران برگزاری نمایشگاه در دو یا سه نقطه جوابگو نیست؛ بنابراین باید به گونه‌ای عمل شود که عرضه کالاها زیاد انجام شود و از طرفی در محل و زمان مناسبی نیز نمایشگاه‌ها برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز