خبرگزاری کار ایران

صبح امروز با سفر به تهران:

۵۰۰ کارگر برق منطقه‌ای با لباس کار مقابل مجلس تجمع کردند / گزارش تصویری

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۱۰۲

«این کارگران که از سراسر کشور و به نمایندگی از حدود ۵ هزار تن از همکاران‌شان به تهران سفر کرده‌اند خواستار استخدام رسمی در شرکت‌های برق منطقه‌ای هستند.»

نزدیک به ۵۰۰ کارگر شاغل در شرکت‌های برق منطقه‌ای وزارت نیرو صبح امروز(چهارشنبه ۱۷ دی) مقابل مجلس تجمع کردند.

خبرنگار ایلنا حاضر در این تجمع صنفی گزارش داده است این کارگران که از سراسر کشور و به نمایندگی از حدود ۵ هزار تن از همکاران‌شان به تهران سفر کرده‌اند خواستار استخدام رسمی در شرکت‌های برق منطقه‌ای هستند.

بر اساس این گزارش، کارگران معترض با شرکت‌های برق منطقه‌ای قرارداد کار مستقیم و یکساله منعقد کرده‌اند و در قرارداد کارشان آمده است کارفرما تضمینی مبنی بر استخدام آن‌ها ندارد.

در همین رابطه، یکی از کارگران به ایلنا گفت: شرکت‌های برق منطقه‌ای وزارت نیرو در سال‌های گذشته تعداد زیادی کارگر پیمانی استخدام کردند و در قرارداد کارشان آورده‌اند که آن‌ها را بعد از ۵ سال استخدام می‌کنند. حتی وضع حقوقی کارگران پیمانی از ما بهتر است.

او در ادامه بیان کرد: ما بین کارگران رسمی(استخدام دائم) و کارگران پیمانی(طرف قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری) گیر افتاده‌ایم. نه ما را رسمی کرده‌اند نه وعده رسمی شدن می‌دهند در حالی که بیشتر ما حدود ۷ سال سابقه کار داریم.

گفتنی است کارگران معترض در پست های انتقال برق فشار قوی و زیر نظر شرکت‌های برق منطقه ای وزارت نیرو مشغول به کار هستند.

ایلنا صبح امروزگزارشداده بود که همزمان با تجمع کارگران شرکت‌های برق منطقه‌ای، جمعی از کارگران کارخانه «ایران تایر» نیز به صورت همزمان اما هماهنگ نشده، اعتراض صنفی خود را از جاده مخصوص کرج به بهارستان آوردند تا نمایندگان مجلس را از جزئیات آنچه «قراردادهای کار ناعادلانه» می‌خوانند مطلع کنند. این کارگران همچنین با صدور بیانیه‌ای تلاش اخیر مجلس برای کاهش مواد حمایتی قانون کار تحت لایحه خروج از رکود اقتصادی را محکوم کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز