خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش خبرداد:

ناوشکن جماران، امروز در ساحل سودان پهلو می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۹۰

امروز شاهد آن هستیم که نیروی دریایی ارتش با حضور در آبهای آزاد اقتدار خود را به دنیا نشان داده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پهلوگیری ناوشکن جماران در ساحل سودان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، گفت: امروز بیست و سومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش در سواحل دریای سرخ و ناوشکن جماران در ساحل سودان پهلو می‌گیرد.


وی افزود:‌ پهلوگیری ناوگروههای نیروی دریایی در سواحل کشورهای دوست با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی مردم ایران صورت می‌گیرد.


امیر دریادار سیاری تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز برای پاسخ به هر تهدیدی و دفاع از مرزهای آبی و منافع و منابع کشور در دریا آمادگی کامل دارد.


وی استقرار مستمر در آبهای آزاد، ایجاد زیرساختها و مکانهای مورد نیاز ارتقای توان اطلاعاتی در دریاهای آزاد و ایجاد امنیت تردد در آبهای آزاد را ازجمله اقدامات انجام شده برای ایجاد نیروی دریایی راهبردی دانست.


فرمانده نیروی دریایی به پیشرفتهای این نیرو در سالهای پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب حتی یک قطعه هم نمی‌توانستیم بسازیم اما امروز در تعمیر و نگهداری، بهینه‌سازی و تولید انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی مثل ناوشکنها، ناوهای موشک‌انداز و زیردریاییها به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و جزو معدود کشورهای خودکفا در جهان در این زمینه هستیم.


سیاری با گرامیداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی و سالروز پیروزی عملیات مروارید در شمال خلیج فارس گفت: وظیفه نیروی دریایی دفاع از مرزهای آبی، جزایر، بندرها، سکوهای نفتی و سیادت جمهوری اسلامی ایران بر آبهای خلیج فارس و دریای عمان است.



فرمانده نیروی دریایی ارتش، انهدام دو سکوی نفتی البکر و الامیه از سوی نیروی دریایی را موجب وارد آمدن بزرگترین ضربه اقتصادی به دشمن بعثی دانست و خاطرنشان کرد: همچنین محاصره دریایی بنادر عراق در آن زمان، حراست نداجا از تمام خلیج فارس، اطلاع‌یافتن تمامی کشورها از توان نیروی دریایی ایران و رقم خوردن اولین پیروزی نیروی مسلح ایران در سطح وسیع از جمله دستاوردهای نیروی دریایی ارتش در ماههای اولیه جنگ بود.

سیاری با بیان اینکه پیشرفتهای علمی ایران در حوزه دفاعی و ساخت تجهیزات چشمگیر است، اظهار داشت: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده است که ناو موشک‌انداز کلاس پیکان و جوشن را می‌سازد که از این دست می‌توان به ساخت جماران، سهند، جوشن و زیردریایی‌های پیشرفته اشاره کرد که نشان از باور قوی نیروی دریایی ارتش به توانایی‌های خود دارد.

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که نیروی دریایی ارتش با حضور در آبهای آزاد اقتدار خود را به دنیا نشان داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز